Nieuw-Zeeland: hoofdstuk: Het Zuidereiland - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland: hoofdstuk: Het Zuidereiland - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland: hoofdstuk: Het Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Clau

05 September 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Kia Ora,

Het is alweer bijna 5 weken geleden dat ik een verslag heb gepost. Ondertussen is er veel gebeurd, gedaan en gezien.
Ik heb sinds vandaag weer internet thuis, dus ideaal en kan gelijk even een verslag maken :)

Bijna een maand geleden kwam ik aan in Christchurch (halverwege de oostkust) in het zuidereiland van Nieuw-Zeeland.
Ik had er helemaal zin in en was ook best zenuwachtig om weer terug te gaan! Ik vloog 's nachts en ging weer 2 uur vooruit in de tijd, dus ik kwam om 5 uur in de ochtend aan.
Op het vliegveld werd ik opgehaald door Chae die de dag ervoor al aangekomen was daar vanuit Hamilton/Auckland.
Was echt super om hem weer te zien en gelijk gezellig en leuk! Ik was ook helemaal niet moe. Had een uurtje in het vliegtuig geslapen, was languit gaan liggen op de 3 stoelen die ik voor mezelf tot mijn beschikking had.
Hij had voor de 1e 2 dagen de nieuwste Ford Falcon gehuurd, maar helaas was die niet beschikbaar en kreeg hij de nieuwe Holden (Opel) Commodore...heel groot, heel luxe, heel gaaf =D
Daarnaast had hij voor de 1e 2 nachten geloof ik het meest luxe hotel geboekt wat Christchurch heeft...WOW! Dat was echt heel fijn aankomen. Voelde me net een prinses in dat dubbele kingsize bed en met een jacuzzi :P
Zo iedereen jaloers? :P

Christchurch zelf is niet veel meer na de aardbevingen 1,5 en 2 jaar geleden. Was best heftig om te zien, leek wel een oorlogszone, gebouwen die ingestort waren, overal puin, vreselijk.

We hebben voor de rest van de trip een andere auto gehuurd en zijn toen op dag 2 naar Hanmer Springs gereden wat vooral bekend is om zijn spa's. De rit erheen was erg mooi met veel besneeuwde bergen. De spa was lekker relaxt, heerlijk.
Vanuit Hanmer Springs zijn we naar het noorden gereden naar Abel Tasman en hebben we de Split Apple Rock gezien en een wandeling door Abel Tasman National Park gemaakt.
We zijn daarna naar de westkust geweest. Prachtig! De westkust is ruig, de zee was wild en het is echt een prachtig gebied. We zijn hier ook bijna een week geweest.

Eerst zijn we naar de Punakaiki Pancakes and Blowholes geweest. Erg gaaf om te zien. Veel deed me denken aan dingen die ik al in Australie heb gezien, maar blijft mooi. Zeker aan die ruige zee die tegen de kliffen op kletst. De Tasman zee schijnt een van de ruigste zeeen te zijn.
We zijn hier een aantal nachten gebleven.
Vanuit hier zijn we naar Franz Josef Glacier gegaan. Hier hebben we een wandeling gemaakt naar de Glacier en zijn we heel tegendraads verder gelopen dan we eigenlijk mochten, maar echt met prachtige uitzichten! Heel erg gaaf! We zijn hier 3 nachten gebleven in een super motel, die ik dit keer geboekt had. Weer met jacuzzi in de kamer :P
We zijn 1 avond naar Glacier Hot Pools geweest, een spa, die naar onze mening veel beter was dan Hanmer Springs. Heerlijk gerelaxt. Voelde me ook helemaal weer top na Australie en al die tijd mijn kamer te moeten delen met vreemden en onbekenden :P
Ook hebben we een wandeling gemaakt bij Fox Glacier die wij en velen met ons een mooiere gletsjer vinden dan Franz Josef. Ik denk omdat de uitzichten beter zijn en omdat de gletsjer nog meer aanwezig is. Helaas verdwijnen de gletsjers langzaam door opwarming van de aarde.
We hebben een wandeling gemaakt om Lake Matheson, dit is het bekende meer waarin Mount Cook (hoogste berg in NZ) in weerspiegelt. We hadden prachtig weer en net nadat we klaar waren betrok het heel erg, dus we hadden heel veel geluk want half uur later was er alleen nog maar een wolk dat weerspiegelde :P

We zijn daarna richting het zuiden gereden via Queenstown waar we een middag hebben doorgebracht. Erg leuke stad. We hebben een paar nachten gespendeerd in Te Anau en vanuit daar een prachtige 2 uur durende cruise gedaan over Milford Sound. Dit is een prachtig gebied met besneeuwde bergen, zeehonden en soms dolfijnen. Helaas hebben wij geen dolfijnen gezien. Super gaaf was het, veel watervallen, zeehonden gezien en de boot kon 75 mensen aan boord hebben en we waren maar met zijn 6en, dus perfect!
Vanuit Te Anau zijn we naar Dunedin gereden waar ik Chae helaas op het vliegveld heb afgezet, want die moest helaas terug naar Hamilton.
Was echt super om samen te zijn geweest voor 2 weken en we hebben echt een hele leuke tijd gehad.

De laatste week ging in, ik was deze week weer alleen en was erg blij met mijn autootje. Ik ben een aantal dagen in Dunedin gebleven. Leuke studentenstad die gebouwd is op heuvels en bergen. Heb heel veel in neutraal gereden, want meestal reed ik naar beneden :P
Heb ook de stijlste straat van de wereld opgelopen en eenmaal boven zag ik dat er ook een trap was :S
Deze straat was zo stijl dat ik echt denk dat mensen met hoogtevrees er last van hebben, bovenaan :P
Ik heb ook de Otago Peninsula gezien, mooi gebied en was heerlijk om te rijden.
Vanuit Dunedin ben ik het binnenland ingereden naar Mount Cook en heb daar een aantal wandelingen gedaan, helaas was het weer zeer slecht en veel regen en wind. Was trots op mezelf dat ik het gelopen had. Heb veel bergen gezien, helaas was Mount Cook steeds gehuld in wolken :(
Ik wilde in Lake Tekapo blijven die nacht, maar alles was helaas al volgeboekt en ben doorgereden naar Geraldine waar ik in een heerlijk hostel ben gebleven met super vriendelijke eigenaren die me een single room gaven omdat ze me niet in een kamer wilde leggen met een man alleen. Ben blij toe, want later die nacht hoorde ik die man toch snurken, dus was erg blij dat ik een andere kamer had :P

Vanuit Geraldine heb ik heel erg zitten twijfelen om terug te rijden naar Kaikoura, maar het zou een beetje te gehaast worden, dus ik besloot de toeristische route naar Christchurch te nemen en ik heb daar de laatste 2 nachten geslapen en even alles goed ingepakt en nog even op mijn gemakje Chch ontdekt. Veel foto's gemaakt van de ingestorte stad en naar het museum geweest waar veel te lezen, zien en horen was over de aardbevingen en belevenissen van mensen tijdens de aardbevingen. Hartverscheurend!
Chch werd altijd als de meest Engelse stad in NZ gezien, de gebouwen enz hebben veel Engelse invloeden en dat zag ik er ook zeker in terug, erg leuk.

En 28 augustus was het dan zover...tijd om weer terug te gaan naar Hamilton!
Het was een dinsdag, dus ik had nog 5 dagen voor mezelf in Hamilton voordat ik weer naar de universiteit moest en ik was eigenlijk blij toe. Ik wilde eerst nog naar Wellington, maar ik was zo klaar met reizen dat ik besloot dat een keertje in een weekend te doen. Daarnaast merkte ik eenmaal thuis dat het wel fijn was wat meer dan alleen het weekend voor mezelf te hebben voordat ik weer terug moest naar werk.
In Auckland werd ik weer opgehaald door Chae en diezelfde avond zijn we met 2 vrienden: Glen en Matthew (Matty) uit eten geweest. Echt super gezellig en heel leuk ze weer te zien.
De rest van de week heb ik veel vrienden weer gezien en veel etentjes gehad, naar een attractiepark geweest, avondje wezen stappen (super gezellig), lekker uitgeslapen en mijn spullen een beetje in orde gemaakt.

Afgelopen maandag ben ik weer aan het werk gegaan en het went weer zo. Vond het wel fijn dat het normale leven weer begon, al had ik best nog wel een weekje vrij willen zijn. Zeker omdat een aantal van mijn vrienden nu nog 2 weken vakantie hebben, maar goed ik vermaak me alweer prima op de uni.
Ik heb de 3 Zweedse meiden ontmoet en zijn 22, 24 en 26 jaar oud, dus perfect en het klikt ook echt heel goed, dus daar ga ik een hele leuke tijd mee hebben.
Met Logan is het net alsof ik niet ben weggeweest. Gezellig als altijd.
Heb mijn paper gister opgestuurd voor publicatie, dus dat is afwachten, erg spannend, maar was best trots op mezelf. Zou mooi zijn als die echt gepubliceerd wordt.

Verder moet ik nog een auto hebben, maar....connecties connecties :P
Nee hoor, Chae zijn zus heeft net een andere auto gekocht en wil haar MG cabrio verkopen, hij is nog geregistreerd tot kerst en zijn ouders en zijn zus hebben gezegd dat ik hem kan verzekeren en dan mag ik hem tot kerst gebruiken, wat dus perfect is!
Scheelt me een zoektocht, geld en scheelt me verkopen! Blijkbaar is een MG hier niet zoveel waard als bij ons, maar WOW!!!
Ik zag die auto al op de oprit en het eerste wat ik zei was: Wow, het is een MG, ow...het is een MG cabrio!!! WOW!!
Dus ik was echt super blij =D
Maar goed, dat ga ik deze week dus even regelen. Want ik heb wel echt een auto nodig, ik woon te ver van de universiteit om het te fietsen en nu kan Chae me nog halen en brengen, want die heeft nog 2 weken vrij, maar goed, hij moet dus ook elke dag vroeg op en kan ook zijn eigen gang niet gaan overdag. Dus beetje irritant.

Voor zover mijn update en mijn leventje tot nu toe. Voel me aardig thuis en heb het naar mijn zin. Lente is net ingegaan. De week dat ik nog vrij was heb ik ook elke dag heerlijk weer gehad en sinds maandag regent het elke dag, maar ik zit dan toch binnen :P
De updates zullen wat minder frequent worden denk ik nu, want ik leef hier gewoon mijn leventje, maar als ik iets te melden heb, dan zal ik zeker een verslag plaatsen.

Liefs en tot snel!
xx



  • 05 September 2012 - 09:59

    Jerry:

    Super leuk gehad zie ik! maar wat moet je nog bij de uni doen dan? Je was toch klaar daar juist?

  • 05 September 2012 - 13:20

    Tineke:

    Zo te lezen een heerlijke tijd gehad, en nog te beleven.
    Een mazzelaar ben je wel, zo een MG in je schoot geworpen :)
    Succes met het begeleiden van de studenten de komende tijd, en mis wel wat foto`s hoor van het laatste stukje vakantie NZ.
    Misschien komen die nog.


  • 05 September 2012 - 19:43

    Els :

    Ha Claudia,

    Nou ja, zeg, het lijkt wel een romannetje, wat zit alles mee, nu! Fijn voor je.
    Ik hoop ook dat je paper gepubliceerd wordt. Het was leuk meereizen met je en nu heel veel succes de komende maanden, en dat gaat vast helemaal goedkoper daar. Geniet er ook nog even van, ook al moet je nu ook naar je werk.
    Tot laturrr!

  • 07 September 2012 - 02:24

    Clau V K:

    Dank voor jullie leuke reacties :)
    Nu ook de foto's geplaatst :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 33081

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: