Afgelopen maand en vluchtgegevens - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu Afgelopen maand en vluchtgegevens - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

Afgelopen maand en vluchtgegevens

Blijf op de hoogte en volg Clau

18 December 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Kia Ora,

Het is alweer meer dan een maand geleden dat ik wat geplaatst heb en my gosh wat gaat de tijd ongelofelijk snel.
Ik heb even mijn eigen blog terug gelezen om te zien waar ik gebleven was en probeer ondertussen een beetje na te denken wat ik sinds die tijd allemaal gedaan heb. Best heel veel, maar lastig allemaal te herinneren, haha.
Sommigen van jullie zullen misschien over de tijd al wat foto's op mijn facebook gezien hebben.

Ik zal even een korte update geven.

Het weer wordt steeds beter hier, ondertussen is het dagelijks tussen de 23 en 28 graden, sommige dagen regent het waardoor het beetje benauwd kan worden, alleen nooit zo erg als in Nederland. Meer binnenshuis dat het benauwd is.
Door het lekkere weer, wordt de bbq steeds vaker tevoorschijn getoverd en heb dus regelmatig bbq's. Zo ook een paar weken terug bij vrienden van Chae. Zij wonen boven op een berg (letterlijk op de top) en kijken uit over een paar andere bergen, niets om hun heen, echt te prachtig voor woorden, ik was echt perplex toen ik daar aankwam en om me heen keek. Moest gelijk aan jullie denken pa en ma, precies wat jullie zoeken :P
En ik had afgelopen weekend een bbq bij Logan, ter afscheid van 1 van de Zweden. Ze zijn weer terug in Hamilton en vandaag is 1 van hun terug naar Zweden gevlogen om kerst met haar familie te vieren.

Door het mooie weer is het ook vaker tijd voor het bij bruinen en ik ben dus ook een aantal keer naar het strand geweest met Yasmin, een vriendin, erg gezellig, lekker een meidendag.

Ik ben ook een avondje naar de familie van Renske in Drury geweest, waar ik 10 maanden geleden mijn avontuur in Nieuw-Zeeland begonnen ben. Was super gezellig en leuk om ze weer te zien, ook wel leuk om toch weer gewoon ff lekker Nederlands te kunnen praten en lekker de Nederlandse grappen te horen =)
Al is er een jongen, Koen, nu op de universiteit van de Universiteit van Wageningen die ik dagelijks zie, dus gezellig in de pauzes weer gewoon ff de Nederlandse taal opzoeken =D Soms is het net ff makkelijker, hoewel we meestal toch wel weer terugvallen op het Engels haha.

Eind november was het eindelijk tijd voor Nickelback, jeeeej =D
Ik had de dag vrijgenomen en lekker rustig aan gedaan. Eind van de middag zijn we dan met zijn 5en op weg gegaan! Super concert gehad, echt super leuk! Ze speelden alle bekende nummers en maar 2 nummers die ik eigenlijk niet kende, dus heb behoorlijk heen en weer staan springen. Was echt een geslaagde avond!

Verder ben ik samen met Chae naar Butterfly Creek in Auckland geweest, dit is een kas waar ze vlinders houden, alle soorten maten en die komen dus gewoon op je zitten en rusten, super cool.
Ze hebben ook 2 krokodillen en een paar baby krokodillen, waar ik er 1tje van beetgehouden heb. Daarnaast hebben ze nog wat alligators en een blue tongue lizard die ik ook geknuffeld heb :P
Erg gaaf.

Twee weekenden geleden had Logan ons gevraagd of we naar Coca-Cola Christmas in the Park wilden met zijn gezin, dus dat hebben we gedaan. Chae en ik hebben er een hele dag uit van gemaakt naar Auckland en zijn vooraf naar Kelly Tarltons geweest, dit is een groot aquarium waar ze allerlei soorten vis hadden en ook haaien, pijlstaart roggen en andere exotische vissen en octopussen.
Hierna hebben we de auto ergens anders in Auckland geparkeerd en aan de eind van de avond bleek dit de meeste gunstige plek die we maar hadden kunnen kiezen, erg blij mee, en zijn we naar Christmas in the Park geweest.
Dit is een soort festival in een park en er is een podium waar allemaal artiesten gingen optreden en het eerste uur waren het kerstliedjes. Toch wel gek om te horen hoor, bijvoorbeeld Mariah Carey's liedje: All I want for Christmas: I don't even wish for snow....Nou ik hoop het niet, want ik zit hier weg te branden en ik blijf zonnebrand kopen :P
Na dit eerste uur werden er gewoon nummers gezongen. Meeste artiesten waren erg bekend in NZ en ook Guy Sebastian kwam, ik weet niet of die bekend is in NL, maar dat is dus een Australische zanger en super bekend, met erg goede muziek =D Nou ik heb staan springen hoor :)
Wat ik wel heel erg toevallig en grappig vond trouwens, wij zaten achter 1 van de looppaden in dat park en het was super druk en op het pad bleven maar mensen voorbij slenteren op zoek naar een plekje en opeens zie ik dus Renske haar familie voorbij komen, dus nog even gedag gezegd. Ben je dus 10 maanden in een land aan de andere kant van de wereld, in een andere stad dan waar je woont (ongeveer 1,5 - 2 uur rijden) en dan kom je dus bekenden tegen in een gigantisch park waar (letterlijk) 250.000 mensen zijn en dan kom je bekenden tegen....die nog Nederlands zijn ook :P
Verder werd dit festival georganiseerd door Coca-Cola en die hebben een verkoop truc, ze printen veelvoorkomende namen op de flesjes en cans, heel veel mensen kopen het. Nu hadden ze op het festival een billboard en dan kon je je naam smsen en dan kwam het op het bord. De slogan is: Share a coke with.....(Claudia).
Chae besloot al onze namen te smsen en ook Pepsi :P
Mijn naam kwam door (maar die kan ik hier ook op de flesjes kopen =D), Logan en James kwamen door. Chae zelf komt nauwelijks voor en komt dus ook nooit ergens voor op flesjes, mokken of wat dan ook, dus we hoopten dat hij doorkwam. Helaas niet, maar toen ik een foto wilde maken van mijn eigen naam op de billboard en ik te laat was had ik de naam Rachael gefotografeerd, dus met een beetje plakken en vergroten heb ik in paint er Chae van kunnen maken :P Was helemaal trots op mezelf :P

De avond werd afgesloten met het verlichten van de gigantische kerstboom en super mooi vuurwerk, ook al kom ik van Nederland en hebben we prachtig vuurwerk op 3 oktober, dit was toch wel 1 van de betere vuurwerken die ik gezien heb, misschien omdat ik er ook onderstond.
Verder heb ik nog een vallende ster gezien.

Kerst is hier een big thing en ik heb dus totaal geen kerstgevoel, zomer associeer ik gewoon niet met kerst. Kerst is in mijn ogen: koud, warme choco met slagroom, met een dekentje op de bank, open haard en niet naar buiten gaan als het niet hoeft :P
Sommige huizen hier zijn ook echt over de top verlicht. We zijn van de week naar Temple View geweest, een buurt in Hamilton, waar de Mormons wonen, hier hebben ze alle bomen en gebouwen echt prachtig verlicht met allerlei kleuren lampjes. Sommige huizen zijn net een soort Las Vegas zo erg zijn ze versierd....Maar best geinig om te zien, ik zou er zelf niet aan moeten denken.
Vind mijn eigen gekochte en versierde kerstboom wel genoeg. Chae woont hier nu 5 jaar en voor het eerst heeft hij een kerstboom, ik was er helemaal blij mee, haha. Een kerstboom hoort bij kerst en ik hoopte een beetje een kerstgevoel te krijgen :P Er liggen ondertussen zelfs al een aantal cadeautjes onder :P
En op het lab hebben we een klein boompje en de lichtjes werken op usb :P Erg schattig. Heeft Janet, de vrouw van Logan, geregeld :P
Ow en ik heb al bij de kerstman op zijn schoot gezeten in het winkelcentrum :P Wilde hem nog vragen of hij me een ticket terug naar NZ kon geven voor kerst, maar hij beloofde niets :( En ben nog wel zo braaf geweest :P

Afgelopen weekend even iets heel anders. Ben toen naar Waihi geweest en in de buurt van Waihi (aan de oostkust) ligt een gorge. Hier heb ik een wandeling gemaakt van een paar uur. Erg mooi gebied, was erg leuk om te doen. Hierna zijn we nog even naar Waihi Beach geweest om af te koelen, maar we waren zo moe dat we in slaap zijn gevallen op het strand :P Ik was nog niet in Waihi geweest dus ben blij dat ik dat nu ook gezien heb. De gorge was tevens de plek waar goudmijnen waren vroeger en je kan hiervan nog steeds de restanten zien en de tramrails volgen.
Verder ben ik de afgelopen tijd weer meer gaan fietsen, het weer wordt beter en het is ongeveer 35 minuten naar de universiteit dus op zich prima te doen. Moet er toch weer een beetje inkomen, aangezien ik straks in Nederland niets anders meer doe. Had 7 maanden niet gefietst ofzo, maar verleren doe ik het niet :P Moet wel zeggen dat het lastig is om bij te houden als er een auto naast de fiets staat en je in de ochtend moe je bed uitkomt, maar goed, ik doe het nu 2-3x per week en ik pak de fiets een stuk vaker als ik even boodschappen ofzo moet doen, dus gaat de goede kant op.

En ik heb Chae geleerd wat Sinterklaas is, wat het inhoudt, wat we vieren, hoe we het vieren enz. enz. Maar hij heeft goed opgelet want ik vond op 5 december ’s ochtends allemaal chocola in mijn schoenen die hij erin gestopt had na zijn nachtdienst. Dus was fijn om toch nog iets van Sinterklaas mee te pakken dit jaar :P

Ik heb wederom weer foto’s op facebook geplaatst, dus als je ze wil zien moet je even daar naar overschakelen. De thuiskomst komt nu erg dichtbij, over 2,5 week stap ik in het vliegtuig en 53 uur later (ja je leest het goed, 53) land ik op Schiphol.
Voor mensen die het leuk vinden om me welkom terug te heten in mijn eigen koude landje, ik land zaterdagochtend 5 januari om 9 uur ’s ochtends, dus verwacht rond 10 uur wel door de douane en gate heen te zijn met mijn koffers. Mijn vluchtnummer zal zijn CI65 (China Airlines) vanuit Taipei/Bangkok.

Tot snel =)
Liefs xx

  • 18 December 2012 - 14:36

    Renske:

    Lieverd, het klinkt erg goed wat je daar allemaal meemaakt, heerlijk!!! En ja zo leuk om mn familie tegen te komen! Ben stiekum wel jaloers hoor ;)
    T zal wel enorm wennen zijn hier in de kou ( ik spreek uit ervaring haha), maar ik ben toch stiekum wel erg blij dat je snel naar huis komt! Kan ik je weer heerlijk n dikke knuffel geven! Geniet nog enorm van de laatste weekjes en tot snel! Veel liefs xx

  • 21 December 2012 - 11:20

    Helma:

    Leuk om je verslag van de afgelopen maand weerte lezen kan je mij nog verteleln wanneer je precies vertrekt? Op 3 Jan komt Vinzent aan en jij vertrekt op die dag?
    O meisje, wat zal het moeilijk zijn, gelukkig ben je een vrij nuchtere!!!Hou je taai.
    Liefs van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 33133

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: