B-day! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu B-day! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

B-day!

Blijf op de hoogte en volg Clau

07 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi allemaal,

Het is weer eventjes geleden en ik heb alweer meermalen de vraag gehad of ik weer even wat wilde plaatsen.

Ik zal even wat punten aangrijpen van mijn laatste verslag en hier op verder op ingaan.
Ik had mijn artikel opgestuurd voor publicatie, helaas kreeg ik binnen een week te horen dat ze het artikel niet wilde accepteren omdat mijn onderwerp niet aansloot bij hun blad :( Dat was erg jammer, dus op zoek naar een andere Journal.
Na wat gebrainstorm met een team van 6 man hebben we besloten het bij een andere Journal in te dienen en daar kreeg ik een paar dagen later te horen dat het onderwerp aansloot en dat ze het artikel hebben doorgestuurd naar 2 reviewers...dus best spannend! Deze mensen gaan mijn artikel doorspitten op echtheid, en hoe belangrijk het is enz enz, komen met suggesties voor aanpassingen enz. Dus duurt nog een hele tijd voordat het daadwerkelijk misschien gepubliceerd wordt.

Ondertussen heb ik een autootje, de MG cabrio. Geweldig ding! Rijdt heerlijk, heeft aardig wat power (en dan te bedenken dat je nergens in NZ harder mag dan 100....uhm ja....daar hou ik me niet altijd aan). Moet wel een beetje voorzichtig zijn met speeden, want voordat ik naar Australie ging heb ik dus blijkbaar een camera ticket gehad (van 1 van de 5 camera's die er in het land zijn :S) en dat was echt een rib uit mijn lijf, aangezien ik schijnbaar 30km/h te hard ging...woeps!
Anyway...leuk autootje, mooie kleur (groen) en lekker sportief.

Verder ben ik een kleine 3 weken geleden jarig geweest en werd ik alweer 26, blegh...;)
Voor mijn verjaardag hadden mijn ouders me een cadeau opgestuurd, super lief en totaal niet verwacht! Dus dat was een leuke verrassing. Verder nog wat kaartjes ontvangen vanuit Nederland en heel veel smsjes en berichtjes, iedereen heel erg bedankt daarvoor, waardeer ik heel erg!
Hier heb ik het uitgebreid gevierd, blijkbaar vieren ze in NZ altijd hun verjaardag en met name 21st is een heel spektakel.
Het weekend voor mijn verjaardag ben ik naar de oostkust Mt. Maunganui, Tauranga en Whakatane) geweest met Chae, Glen en Matt.
Mijn buren hebben een vakantiehuisje daar aan en uitzicht over de zee en de berg (Mt. Maunganui). Heel gezellig gehad en veel gelachen. Beetje sightseeen gedaan, geshopt enz.
Ik moest de dag zelf gewoon werken, maar ik mocht wat later beginnen en ben vooraf eerst uit-ontbijten geweest met Chae nadat ik thuis mijn cadeautje had uitgepakt =D
Ik had een horloge gekregen, wat ik al jaren wilde, maar steeds niets kon vinden naar mijn smaak. Ben er echt heel blij mee!
Na het ontbijt had Chae een gigantische verjaardagstaart gekocht en die heb ik uitgedeeld op werk.
's Avonds ben ik uit eten geweest met wat vrienden, ook erg gezellig.
En om het af te sluiten ben ik de zaterdag na mijn verjaardag wezen stappen met de Zweedse meiden van het lab en een vriendin (Alana) in Hamilton, ook een zeer geslaagde avond.

Verder is het leventje hier wel gewoon mijn leventje en voel ik me steeds meer en meer thuis.
Werk veel, soms 12 uur per dag. Mijn dagen beginnen 2-3 dagen per week om kwart voor 6 in de ochtend, maar de resultaten zijn een stuk beter dan toen ik net weer terug was hier.
De lente is begonnen en het weer wordt beter en warmer. Lente is hier behoorlijk winderig en het weer kan soms omslaan in regen (het doet mij meer denken aan onze herfst :P).
Ga regelmatig stappen en feesten, geweldige feesten hier, vooral het bezoeken van stripclubs met een stel homo's is hilarisch heb ik ondervonden :P
Ben nog een dag met Logan, Maher en de Zweedse meiden naar Auckland gegaan (dag na mijn verjaardag) en daar hebben we het eiland Rangitoto gelopen, dit is eigenlijk 1 vulkaan. Weer was super goed en we waren zelfs verbrand.
Heb een keer samen met Matt een avondje bij mij thuis gedaan, soort 'girlsnight', omdat Chae en Glen samen op de ambulance werkten. Ze kwamen ons nog ff lastig vallen omdat ze het niet helemaal vertrouwden...bang dat we aan het roddelen waren over hun (alsof zij dat niet elke keer doen :/ :P ), maar was erg gezellig ook!

Verder ben ik een paar keer zelf mee geweest op de ambulance hier (Chae is Ambulance Officer). Erg gaaf! Ambulance dienst werkt hier anders dan in Nederland. De wagens hebben hier 2 bedden achterin, ze worden gebeld voor elk wissewasje (denk letterlijk: hoofdpijn, sore throat, dronken, splinter). De ambulance service hier is een eigen bedrijf en wordt nauwelijks door de overheid gefinancierd en draait op veel vrijwilligers.
Maar goed, dus 2 nachten mee geweest! Erg gezellig. 1 was de zaterdagavond en volle maan, meestal zijn ze dan super druk de hele nacht, natuurlijk deze dienst niet zo en waren er ook niet heel veel bijzondere jobs :( Sommige waren wel heel leuk hoor, arteriele bloeding enz :P
Ik zag een hele andere kant van Chae, heel serieus en hij weet echt extreem veel, lijkt wel alsof hij tekstboek gewoon als een foto in zijn hoofd heeft zitten. Hij weet wat hij doet, hoe hij het doet en waarvoor hij het doet. Erg leerzaam. En Alana, die Advanced Paramedic is, heb ik dan ook mee meegelopen en die weet ook echt ontzettend veel. Heel leuk om weer een beetje klinische dingen te zien en doen. Zeker omdat ik elke dag 9-12 uur in een hokje zit van 14m2, de muren komen dan soms wel erg op je af.

Afgelopen weekend ben ik weer de toerist gaan uithangen in het Kiwi House in Otorohanga. Hier heb ik de 3 verschillende soorten kiwi's die er zijn gezien. Super grappige beestjes! Helaas mocht ik er geen foto's van maken :( En hier waren nog wat andere dieren die voornamelijk of alleen in NZ voorkomen.
Verder ben ik gister wezen zwemmen met een vriendin, wel goed om weer even wat te bewegen en ik had al heel lang niet gezwommen. En natuurlijk moet het huishouden ook gedaan worden...aan de was komt maar geen einde :( Nou vind ik het niet erg om het te doen, maar soms zou ik toch wel iets van progress willen zien :P

Vandaag ben ik weer om kwart voor 6 begonnen en heb er nu dus al 6,5 uur werktijd opzitten en ik heb zo'n vermoeden dat het nog 6 uur gaat duren voordat ik kan gaan, dan door de spits (lees: NZers die niet weten hoe rotondes werken en daardoor gigantische rijen ontstaan) naar huis en dan zie ik wel weer wat de avond brengt. Meestal ontstaan plannen hier 5 minuten voordat ze worden uitgevoerd :P

Ondertussen heb ik mijn co-schap pakket ontvangen en ik start 14 januari (9 dagen na aankomst in Amsterdam) en voor 2 jaar ligt mijn leven vast. Zie hier best wel tegenop, ondanks dat het me erg leuk lijkt weer de praktijk in te gaan, maar het is best benauwend precies te weten wat je doet en waar voor 2 jaar! Maar goed...ben niet de eerste die erdoorheen moet.
Ik heb mijn ticket naar Sydney nu ook geboekt, ik heb alleen besloten oud&nieuw hier in NZ te vieren met mijn vrienden. Sydney heeft nauwelijks nog accommodatie vrij en wat vrij is, is crap en onbetaalbaar, daarnaast vind ik het ook heerlijk om hier te zijn en Lynsey wist ook nog niet precies hoe en wat, maar de tickets stijgen met de dag gigantisch in prijs. Helaas voor Sydney, want het leek me heel erg gaaf, maar ik kan nu al met alle zekerheid zeggen dat ik daar echt nog wel een keertje terugkom.
Dus 3 januari 4 uur in de ochtend (NL tijd) ga ik de lucht in om 53 uur!!! later te landen op Schiphol, gelukkig vlieg ik alle lange stukken in de nacht, dus waarschijnlijk schakel ik prima om :)

Tot zover even een update over mijn leventje hier.
Ik kan nog maar 2 foto's toevoegen, de rest zal ik doen via FB, dus check daar voor de foto's bij het verhaal =)

Tot snel!
Liefs xx

  • 08 Oktober 2012 - 10:03

    Tineke:

    Spannend hoor of je artikel toch gepubliceerd kan worden.
    Duidelijk dat je het nog steeds heel erg naar je zin hebt, gelukkig maar zou ik zeggen :)
    Blijf ervan genieten, en voor mij persoonlijk ook wel weer fijn dat je ticket to home steeds dichterbij komt.
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 33089

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: