Summer is coming =D - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu Summer is coming =D - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

Summer is coming =D

Blijf op de hoogte en volg Clau

09 November 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi hoi allemaal,

Even een verslag van de afgelopen maand waarin weer veel gebeurd is.

Twee weken geleden ben ik met de Zweedse meiden naar Waitomo geweest. Hier zijn de Waitomo Caves (waar ik al heen geweest ben eerder dit jaar), waar in 1 van deze grotten je kunt BlackWater Raften! Super gaaf!
Ik wist niet heel goed wat ik ervan kon verwachten, ik wist dat het zwemmen in een grot was, klimmen en abseilen. Iik wilde het al een hele tijd doen en de Zweden kwamen ermee, dus perfecte mogelijkheid om het samen te doen, veel gezelliger.
Om 10 uur ging het beginnen en werden we gehaald. Het was een regenachtige en best frisse dag. Eerst moesten we ons omkleden in een wetsuit, vreselijk gevoel om in een koud nat wetsuit te stappen en natte wetsuitsokken. Het was koud en dan moesten we nog onder de grond en in water, maar ik werd langzaamaan toch wel heel benieuwd.
We gingen met een bus naar de grot toe en buiten de grot was een heuveltje waar we moesten oefenen met abseilen! Ik werd helemaal excited en het oefenen ging best goed.
Hierna was het tijd om echt de grot in te gaan...abseilend =D Wow!
We waren met een groep van 8 mensen en ik was de 3e die naar binnen ging. We moesten 35 meter abseilen en ik heb het helemaal alleen gedaan, ik raakte niet in paniek, ze hoefden me niet op te vangen of wat dan ook. Super gaaf! We moesten door een heel smal gedeelte om daarna in de grot uit te komen en langs de muur naar beneden te lopen, hangend aan een touwtje :P

Toen iedereen eenmaal in de grot was zijn we een stukje gaan lopen en de volgende uitdaging was de Flying Fox. In het donker werden we weggeschoten om aan de andere kant van de grot uit te komen! Dit was een gedeelte met heel veel glow worms. Insecten die gloeien en in bepaalde grotten in dit deel van de wereld leven.
Verder hebben we in de grot gezwommen, op opgeblazen banden door de grot gedreven, geklommen over en door watervallen (die erg ruig waren door de vele regenval van de dagen ervoor), gedoken enz enz. Het was echt super intensief maar leuk om te doen! Drie uur later kwamen we de grot uit en was de regen ingewisseld voor een prachtig zonnetje.
Foto's zijn te vinden op mijn facebook, helaas kan ik geen foto's meer plaatsen op deze site, ik heb mijn maximum overschreden.

Het weekend na blackwater raften ben ik met Chae, Matt en Glen een weekend weggeweest naar Whitianga, gelegen in de Coromandel (oostkust van Nieuw-Zeeland op het noordereiland). Prachtige omgeving en veel in de omgeving te doen.
We hebben echt een super weekend gehad! Het eerste zomerse zonnentje was er, ons resort lag direct aan het strand, we hadden een jacuzzi tot onze eigen beschikking waar we 2 avonden in gespendeerd hebben.
Het uitzicht vanuit het resort was prachtig, de zee was voor Nederlandse standaarden goed te doen en ik ben dus ook een aantal keer lekker de zee ingeweest. zelfs een keertje midden in de nacht gezwommen, hihi.
Whitianga zelf stelt niet zo heel veel voor, maar het was heerlijk om even lekker een weekendje weg te zijn.
We zijn naar Hot Water Beach geweest, waar het behoorlijk druk was. We hebben even door het gegraven water gelopen en hot it was. My gosh, het water brandde echt aan je voeten. Na Hot Water Beach zijn we doorgereden naar Cathedral Cove, dit is een natuurgebied met krijtrotsen. Super mooi. We hebben niet de wandeling gemaakt naar de Cove omdat niet iedereen er zin in had, dus dat wil ik zeker nog een keer doen en ga ik waarschijnlijk rond oud en nieuw doen, aangezien we naar Whitianga gaan met oud en nieuw.
We zijn dit weekend ook gaan paintballen. Ik vormde eerst een team met Matty en tegenover Glen en Chae, die extreem fanatiek zijn en niet van verliezen houden. Nou dat heb ik geweten, ik heb verf gegeten en mijn linker lichaamshelft heb ik een nacht niet op kunnen slapen :P

De laatste dag van het weekend regende het helaas. In Whitianga ligt een hele mooie water bron of zoiets, iig is er daar een hele mooie spa, dus daar zijn we een paar uur naar toegegaan. Heerlijk warm en erg gezellig. Hierna was het toch echt tijd om terug naar Hamilton te gaan (rit van 3 uur ofzo). In Whitianga wilde Glen nog even de banden oppompen en tanken. Een band bleek alleen niet oppompbaar en moest verwisseld worden. Halverwege begon het natuurlijk te regenen, just our luck.
Alleen...wat we ook deden...de band kwam niet los O_o
3 mannen en een vrouw die allemaal meer dan eens een band zelf verwisseld hadden en dit (excuse me) klereding er niet afkregen :S Koop nooit een BMW.
Wij soort van wegenwacht gebeld, komt er een simpele ziel aan in een normale afgeragde auto aan die hetzelfde probeert als ons en zegt: we hebben een schroevedraaier ofzo nodig, heb je die niet.....uhm....daarom bellen we jou?
Uiteindelijk hebben we een flink trap gegeven tegen het wiel waardoor hij wel los kwam en een uur later waren we weer op weg :)
Ben ondertussen lang en breed alweer veilig in Hamilton en heb er alweer 2 werkweken opzitten.

Verder heb ik de afgelopen weken vanalles gedaan.
Heb een keertje golf gespeeld, dat is hier een hot item, heel veel mensen doen het en niet zoals bij ons alleen de rijkelui. En blijkbaar was ik nog redelijk ok voor een eerste keer. Was eigenlijk best leuk om te doen en best lastig om soms uberhaupt de bal te raken...jep ook ik heb een aantal keer grasplukken de lucht in geschoten :P

Vorige week zaterdag ben ik weer een nachtje mee geweest op de ambulance. Erg leuk, zijn druk geweest en allerlei verschillende dingen gezien. Geen autocrash ofzo, maar wel divers. We gingen ook naar een man achter in de 60, die gereanimeerd werd, ik heb zelf borstcompressies gedaan en ik heb geholpen met het aangeven van de tube en beademing en het voelde heel goed om weer eens wat klinische dingen te doen die ik kan en weet. Was erg fijn. Helaas heeft de man het niet gehaald. Wij kregen een hartritme terug maar in het ziekenhuis ging het weer mis en uiteindelijk heeft zijn vrouw besloten alles te stoppen na meer dan een uur. Was vreselijk om te zien, zeker in een huis zoals dat met de familie eromheen. Ik zie dat normaal niet dus dat was even slikken. De vrouw van de man bleef maar zeggen dat het haar schuld was en later vertelde Chae me dus dat de man zijn hart stopte tijdens de seks, als je dan moet gaan is het een mooie dood denk ik :P (funfact).

Verder was er nog een meisje extreem dronken die opgehaald werd door de ambulance, want haar schoonfamilie maakte zich dus wel erge zorgen, nadat ze haar hadden opgepikt van de straat ofzo (geen idee waarom ze dan zelf niet haar konden brengen maar goed). Maar blijkbaar was dat meisje Nederlands en net 2 maanden terug in Nieuw-Zeeland bij haar vriend. Dus ik vroeg haar wat ze makkelijker vond, want ze viel steeds terug op haar Nederlands, dus uiteindelijk heb ik alles vertaald omdat Nederlands makkelijker was. Was eigenlijk wel heel leuk om weer eens face to face Nederlands te praten. Heb later wel veel grappen gekregen, want Chae en Alana hebben elkaar af en toe aangekeken met een vraagteken in het gezicht.
De vriend van het meisje had gezegd: wat goed dat jullie een translator hebben meegenomen...uhm...ja, want de vorige patient had de ambulance een Chinees aan boord omdat wij op een scherm kunnen voelen welke nationaliteit 'de klacht' heeft (ambulance krijgt geen patientgegevens door anders dan klacht en adres). Maar goed.

Verder werk ik gewoon mijn dagen, ben een dag ziek geweest die ik lekker in de zon heb gespendeerd, rij lekker rond in mijn cabrio aangezien we zomers weer hebben laatste weken (Nederlandse begrippen, hier noemen ze het lente). Helaas zijn de weekeinden wat minder mooi weer afgelopen weken, ziet er vandaag ook wat somberder uit, echt Murphys law, maar goed.
Heb een paar verjaardagen gehad, was erg gezellig.
De Zweden vertrekken komende zondag om te reizen, dus gister zijn we nog met werk lekker wezen lunchen in de zon in de stad. Dus vanaf maandag is het weer alleen Logan en ik.
En dat is het wel een beetje....Ga zo Matt en Glen ophalen van het vliegveld want die zijn op vakantie geweest en naar een Dutch Cafe geweest, dus benieuwd wat ze van frikadellen en kroketten vonden :P

Tot zover even mijn gigantische update haha.
Foto's zijn te vinden op Facebook, ik kan hier helaas niets meer plaatsen.

Liefs xx

  • 10 November 2012 - 04:57

    Helma:

    Hey Claudia,
    Just received your txt, thanks, no credit, but if you are coming to Auckland let us know, (not next weekend, having a break:)

  • 10 November 2012 - 12:34

    Els:

    Heey Claudia,

    Geweldig toch allemaal, leuk verslag. Als ik t lees over die grot enzo denk ik; zou ik dat ook nog durven. wens je nog een hele fantastische laatste paar weken toe, geniet er van!
    Lieve groet, Els

  • 10 November 2012 - 14:16

    Tineke:

    Heerlijk om nog even het mooie weer mee te pakken daar, als je in nederland aankomt zal ik misschien wel een hele dikke jas mee nemen voor je;)
    Je durft ieder geval wel, zal je niet van mij hebben, maar zo`n grot in en abseilen wel knap van je.
    Ben benieuwd hoe je de kerst en oud en nieuw daar beleeft, zeker omdat het daar dan zomer is.
    Dikke kus

  • 12 November 2012 - 14:40

    Renske:

    He lieverd, klinkt erg goed allemaal!! Je hebt een goed leventje daar opgebouwd! :) Ben zo trots op je!! Geniet nog even van alles daar! En heerlijk he dat zonnetje ;) Ik vind het toch prima om midden novermber in mn korte broek en hempje te kunnen lopen, kan daar wel aan wennen haha. Succes weer deze week met werken etc.! Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 33085

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: