Taipei Airport - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Clau K - WaarBenJij.nu Taipei Airport - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Clau K - WaarBenJij.nu

Taipei Airport

Blijf op de hoogte en volg Clau

04 Januari 2013 | Taiwan, Taipei

Hoi allemaal,

Omdat ik zo verschrikkelijk lang moet wachten, dacht ik even een nieuw verslag te typen.

Gisterochtend was het dan zover, met lood in mijn schoenen liep ik de laatste keer de deur uit toen de ouders van Chae en zijn zus voor de deur stonden.
Het was een regenachtige dag voor het eerst in een week ofzo, maar het weerspiegelde goed onze gevoelens.
Ik, zoals de meeste mij wel kennen, hield het natuurlijk niet droog en had al de halve ochtend jankend door het huis gelopen, kreeg een paar verschrikkelijk lieve, maar daardoor nog meer janken, smsjes van Dora en Chimay, waarop zelfs Chae zijn hart brak (zag het aan zijn gezicht).
In ieder geval, na te zijn ingecheckt, zijn we met de familie nog even een laatste lekkere hamburger gaan halen niet ver van het vliegveld en eenmaal terug op het vliegveld hebben we op een gegeven moment toch maar afscheid genomen...moest toch een keer gebeuren... Met nog meer lood in mijn schoenen liep ik door de douane heen en naar mijn gate.
De rest was blijven wachten en ik kon ze vanuit het vliegtuig nog zien in de wachtruimte waar ze vliegtuigen konden zien vertrekken (denk aan een soort panorama dak op schiphol).

Daar ging ik dan...
In Sydney had ik een stop van 4 uur en dat ging redelijk snel voorbij en toen kwam ik hier, Taipei, Taiwan.
Een stop van 18 uur!
De heenreis was ik hier 11 uur en dat was al lang.
Ik had op internet gezien dat je een gratis city tour kon doen. Ik kwam half 5 aan, heb even een uurtje liggen doezen op de bank hier, heb een lekker warme douche genomen (kwam erachter dat ik hier dus gratis kon douchen (super schoon en heerlijk warm). Voelde me gelijk een stuk beter. In de vlucht had ik ook wel beetje geslapen, maar denderend was het niet.

Er waren 2 tours, ochtend en middag en helaas mocht ik er maar met 1 mee per transfer :( Dus dat kilde ongeveer 3 uur...
Ik heb een tempel gezien en wat bruggen, verder een winkelstraatje en het museum.
Ik ben geen asia-fan blijkt wel. Ik vond de tempel wel bijzonder, echt zoals je alleen in films ziet (denk aan Kung-Fu panda :P) en de gids had ook echt wel interessante verhalen erover, maar verder vind ik het maar een oude, kleurloze stad, wat veel weg heeft van een achterbuurt.
Onze gids sprak erg goed engels en hij had ook best wat Westerse humor. Is me ook wel opgevallen dat Taiwan een stuk westerser is dan China, ze zijn dan ook niet communistisch.
Maar aziaten...ze smakken, ze dragen mondkapjes, maar ondertussen roken ze, en ze kunnen heel irritant zijn. Maar goed...leer er aardig mee copen de laatste paar dagen haha.

Had ondertussen wat mensen leren kennen en ben met hun teruggegaan naar de Transfer Lounge waar ik nu nog steeds zit. Duurde even voordat we het hadden teruggevonden, want het is nog niet zo makkelijk om van de departure hal naar de arrival/transfer hal te gaan :P
Ik heb hier nog een beetje gedozed en verder heb ik een filmpje gekeken en een beetje de tijd zien wegtikken.
Nog wat tips aan wat Nederlanders gegeven en ik ben aan het aftellen tot ik weg kan.
Helaas is mijn converter voor de elektrische apparaten stuk en kan dus niets opladen, waar ik beetje van baal :(
Maar goed...ik ga zo nog eens proberen of ik nog een keer kan douchen, ff lekker fris het vliegtuig in voor de volgende 18 uur haha.

Ben blij als ik straks thuis ben, al is het al alleen dat ik niet meer met mijn handbagage hoef te slepen en ik gewoon lekker weer naar buiten kan enzo.

Tot over 20,5 uur (beetje gek want het is ook over 13 uur al 9 uur 's ochtends...tijdsverschil is maar iets geks :P)

Liefs xx

  • 04 Januari 2013 - 12:53

    Johan:

    Hou vol meid, je bent er bijna. Kus

  • 04 Januari 2013 - 18:49

    Helma:

    Je bent er bijna, maar nog niet helemaal, HELEMAAL, (zingen zelfs mijn kiwi kindertjes als we ergens bijna zijn:)) Goede reis, slaap maar veel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1772
Totaal aantal bezoekers 33089

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: