Melbourne and Tasmania, I'm Lovin' It! - Reisverslag uit Perth, Australië van Clau K - WaarBenJij.nu Melbourne and Tasmania, I'm Lovin' It! - Reisverslag uit Perth, Australië van Clau K - WaarBenJij.nu

Melbourne and Tasmania, I'm Lovin' It!

Blijf op de hoogte en volg Clau

08 Augustus 2012 | Australië, Perth

G'day, How's it going?

Weer even een update en de laatste vanuit Australie.

Ik zal beginnen met Perth.
De dag dat Lynsey er was, helemaal leuk! Hebben weer super gelachen en eigenlijk niet eens zoveel gedaan, maar we hebben het gewoon enorm gezellig gehad! Erg leuk.
Het weggaan in Perth was wat minder, aangezien ik de sleutel de avond ervoor al moest inleveren in het hostel, omdat ik super vroeg weg moest, maar dit hield in dat ik vanaf 10 uur vast zat op mijn kamer. En het personeel was gewoon ronduit onbeschoft tegen me, dus was erg blij dat ik daar weg was!
Verder was ik ook blij dat ik naar Melbourne ging, want ik had Perth wel gezien ondertussen.

In Melbourne heb ik een hele leuke tijd gehad. Ben er 3 dagen geweest en ik heb behoorlijk veel van de stad gezien.
De stad is heerlijk. Het is een stad, het heeft een hele relaxte sfeer en het is een mooie en schone stad.
Een vriend van mij, van de middelbare school, die doet nu een stage in Melbourne en wij hadden elkaar al 7 jaar niet gezien, altijd wel een beetje contact gehouden, maar wat is nou beter dan eens bijkletsen aan de andere kant van de wereld :P
Dus we zijn even wat gaan eten in Melbourne, hele gezellige avond gehad, als vanouds en ik heb hem een paar dagen later ook nog even gezien vlak voordat ik naar het vliegveld ging.
Melbourne, geslaagd!

En dan nu, Tasmanie!
WOW!
Ik heb een nieuwe favoriete vakantiebestemming! Tasmanie is in 1 woord GEWELDIG!
Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin gehad!!
Ik kwam 11 dagen geleden aan in Launceston, 1 van de 3 grotere steden in Tasmanie. Toen ik bij het hostel kwam (6 uur) was het al donker en dan is het ook gelijk uitgestorven. Het was een zaterdagavond en het hostel had niet zoveel gasten (het is winter en het is koud). Ik raakte aan de praat met wat Ieren en biertje erbij en voordat ik het wist stonden we in de kroeg. Hele gezellige avond gehad!
Zij hadden een auto en de volgende dag besloten we er eens met een aantal op uit te trekken. We zijn toen naar de noordkust gereden, naar Devonport en naar het National Park wat daar ligt. Prachtig uitzicht overal en we hebben wombats gezien. Die beesten zijn zo ontzettend schattig, het zijn net grote cavia's! Super leuk! En ze maken een heel grappig geluid, hihi.
De dagen erna heb ik rustig aangedaan in Launceston, leuke stad en vooral een hele mooie gorge waar ik een paar uur heb gewandeld.
Verder heeft Launceston hele oude gebouwen, heel mooi. Ik vond het veel weg hebben van Engeland.

Op dag 4 heb ik voor 5 dagen een autootje gehuurd. Ik had besloten geen verzekering erbij te nemen, aangezien dat duurder was dan de huur en ik niet verzekerd zou zijn tegen diefstal, ruit en band schade...tja...dan maar er vanuit gaan dat ik niet crash :P
Dit was echt heerlijk! Ik kon op mijn eigen tempo doen wat ik wilde en zien wat ik wilde, radiootje aan, heerlijk. Heb regelmatig flashbacks naar Wales gehad, de vakanties met mijn ouders, vanwege de omgeving, de muziek en het vrije vakantie gevoel.
Op de radio ging het overigens vaak over de olympische spelen en 1 van de DJs die in Londen was die zag het Hongaarse waterpoloteam wel heel erg zitten, moest gelijk aan jou denken Door, ik dacht heel evil: hihi, ik heb lekker een vriendin die er 1tje heeft :P Ben toch wel heel benieuwd nou naar dat team, want half tasmanie valt ervoor :S

Ik ben de eerste dag naar Cradle Mountain gegaan waar ik om Dove Lake ben gelopen. Aan deze berg ligt een meer waarin Cradle Mountain spiegelt. Was erg mooi om te zien en de wandeling op zichzelf was erg mooi! Heb ook goed weer gehad de hele dag, dus helemaal super.
Heb overigens 2 dagen regen gehad en dat was allebei in Hobart.

Dag 2 en 3 heb ik de oostkust gedaan met de Bay of Fires en Wineglass Bay, echt helemaal prachtig. Jerry, ik herkende gelijk jouw foto erin! Super wit strand, helder blauwe zee, bergen, echt helemaal mooi! Echt genoten gewoon!

Dag 4 was ik in Port Arthur en omgeving, Port Arthur zelf is een plaats waar de engelsen en ieren heen gezonden werden als ze berecht waren en hier werden ze dan opgesloten. Vreselijk! Ik heb hier een ghost tour gedaan, best spannend :P Was echt donker donker :P
En best scary als je je bedenkt dat ik daarna alleen ergens afgelegen in het donker heb geslapen.
Verder ben ik naar Mount Wellington gegaan bij Hobart en vanuit daar kun je bijna heel Tasmanie zien en heb je een prachtig uitzicht over Hobart. Er lag een dikke pak sneeuw, maar ik heb de beste dag van de week gekozen, want het was schijnbaar de enige dag dat het helder was. Het was alleen echt ijs en ijskoud!

Dag 5 heb ik het zuiden van Tasmanie gedaan en ben ik naar Cockle Creek gereden (het zuidelijkste punt van Australie en dichter bij Antartica dan Cairns) en ben ik naar de Hastings Cave en Thermal Springs geweest. Dacht ik toch dat dat zwembad daar een soort natuurlijke jaccuzi zou zijn, ik vroor bijna dood! 26 graden in de regen was toch niet zo heel warm :P

Ik heb alle nachten dat ik de auto had wel hele bijzondere overnachtingen gehad. Stel je even voor, je bent een blond meisje, 25 jaar en je huurt een auto. Je hebt niet zo heel veel geld meer ondertussen en daarnaast wil je ook op een beetje een gunstige plek voor de dag erna slapen. Je houdt wel van een beetje risico's. Je hebt geen autoverzekering, Tasmanie en Australie kent heel veel kangaroos, dus 's nachts rijden is een uitdaging. Je rijdt de hele dag met je knalrode Suzuki Swift (ja compact model, size ala Ford Ka, die swift ja) en je bent moe, het is donker, het is 6 uur, maar het voelt als 12 uur, want er is geen kip meer op de weg...waar ga je dan slapen?
Juist ja, dat blonde meisje koos ervoor om 4 nachten opgekruld op de achterbank van de swift te gaan slapen bij temperaturen tussen de -2 en +4 graden :P
Dan vraag je je af, maar waar dan...nou: in het bos, naast het strand, op een berg, naast een klif, naast de oceaan...been there done that. Misschien niet de meest slimme actie ooit, maar ik zou het zo weer doen, want als je wakker wordt en je ziet een zonsopgang over zee vanuit je raam of een woeste oceaan tegen kliffen of een wallabie naast je hoofd...dat is echt prachtig!
Ik heb echt een super tijd gehad, het is soms wat eenzaam geweest, maar eigenlijk heb ik daar niet eens zoveel bij stil gestaan. Ik moet wel zeggen dat ik respect heb voor al mijn vrienden en familie die het soms met me uithouden, want afgelopen week ben ik bijna tegen mezelf gaan praten. Praat ik niet dan denk ik wel en andersom, maar man...ik word gewoon echt gek van mezelf! Zou toch willen dat ik mezelf soms uit kon zetten :P Heb mezelf dus ook echt wel leren kennen.
En ja het was wat spannend elke avond, maar 's ochtends was ik dat vergeten. Bovendien word je super inventief.
De laatste 2 nachten in Hobart had ik een dorm helemaal voor mezelf, dus dat was echt heerlijk even!

Tasmanie is prachtig, het heeft vanalles wat en dit was Tasmanie in een notendop!

Ik ben heel blij dat ik hiermee mijn Australie avontuur afsluit. Ik ga vanavond terug naar Nieuw-Zeeland waar ik nog eerst 3 weken ga reizen door het zuidereiland. Ik heb er echt heel veel zin in en keek er al een tijdje naar uit, maar door Tasmanie (wat een land op zichzelf zou moeten zijn, vind ik, mensen zijn vriendelijker, het eiland is zo groot als Ierland en het is gewoon een ander cultuurtje dan Aussie) als einde, ga ik zeker weten ook met een dubbel gevoel uit Australie weg. Ik heb hier in Australie moeilijke momenten gehad, maar vooral een top tijd gehad, heel veel mensen leren kennen, vrienden gemaakt, enorm veel gezien en gedaan in een hele korte tijd, besef het zelf nog maar nauwelijks en mijn droom geleefd!
Ik heb zomer, herfst, winter en lente gehad in 2 maanden, ben ziek geweest, maar heb paradijs gezien; ik heb leren surfen, ik heb gekampeerd, mijn haar gewassen in een gorge, zee gezien, bergen gezien, woestijn gezien, in een swag geslapen, opgekruld in een swift geslapen, ben alleen geweest, kan geen hostel meer zien en toch ga ik het ook wel missen. Kortom, ik heb meer gedaan dan ik ooit had gedacht, ik ben zelfs dingen alweer vergeten.
Ik kijk terug op een super ervaring en als iemand het vakantie durft te noemen nou, want reizen is gewoon keihard werken om jezelf staande te houden.

Ik ga nu een nieuw avontuur in, wat meer echt een normale vakantie gaat worden denk ik, stukje dichter bij huis, maar ook dit gaat zeker fantastisch worden. Voorlopig kijk ik heel erg uit naar morgenochtend, dat ik lekker een paar uurtjes in een hotel kan slapen. Heb al gehoord dat de kamer meer dan goed is, dus ben benieuwd. Nog 12 uur voordat ik in Christchurch land en Aussie...tot over 5 maanden =)

Tot een volgende update!
Liefs xx

  • 08 Augustus 2012 - 11:01

    Tineke:

    Wat een mooi verslag, en wat fijn :) dat ik niet op de hoogte was van je overnachtings lokaties met het autootje!
    Prachtige foto`s, is zeker een mooi land.
    Laten we hopen dat de vulkaan in het noorder eiland geen "as" in je reis gooit, en op naar je volgende (verantwoorde) avontuur ook heel plezierig en mooi verlopen.

    Liefs Tineke

  • 08 Augustus 2012 - 19:43

    Renske:

    Lieverd, wat een prachtig verslag en wat heb je veel meegemaakt, woow!! Echt een avonturier ben je!! Zo veel gezien en gedaan!
    Geniet nog lekker van je vakantie op het zuidereiland!!
    En ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!
    Tot snel op skype!
    Liefs xxx

  • 08 Augustus 2012 - 22:29

    Ton:

    Hoi Clauvk,

    Wanneer je de mooie ervaring kan bundelen dan is het uitgeven van je boek een kleine sprong, geweldig om je te volgen,

    Het gaat je goed en tot later. Groet Ton

  • 09 Augustus 2012 - 09:14

    Jerry:

    Zoals je Tasmania beschrijft krijg ik er helemaal warm van (alhoewel het daar freezing is nu). En Suzuki swift zijn gewoon supermooie bakkies!
    Good on ya mate

  • 10 Augustus 2012 - 15:13

    J.:

    Take care. Take better care. Be wise and stay wise.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 33084

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: