Verbrand - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu Verbrand - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

Verbrand

Door: Clauvk

Blijf op de hoogte en volg Clau

13 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi hoi,

Kleine update van het ' helaas nu regenachtige maar warme' Hamilton.
Net weekend gehad na een hele week stage.
Stage gaat goed, zeker vandaag, want we hebben een nieuwe methode gevonden waardoor ik vandaag al net zoveel data heb binnengehaald als vorige week in 3 dagen! En dan moet ik nog 3 uur vandaag :P Dus we gaan morgen waarschijnlijk al beginnen met analyseren en ik ga vandaag of morgen vast proberen te schrijven van de 'Methoden'.

Verder is mijn inschrijving nog steeds niet afgerond :S Het is zo dat de immigratie dienst eerst bewijs wil hebben dat ik mijn collegegeld en inschrijving betaald heb voordat ik een visum krijg en de universiteit wil eerst een visum zien voordat ze me inschrijven, lekker handig weer.
Maar onder valse voorwendselen ga ik me nu dus eerst inschrijven en dan terug naar de immigratiedienst. Het is alleen zo dat een studentenvisum dus 220 dollar kost en een extra toepassing op mijn huidige visum 140 dollar (100 euro onegveer). Dus ik hoop stiekem een beetje erg dat ik dus die extra toepassing op mijn huidige visum kan nemen/krijgen.
Ik heb wel 1 klein gelukje. Mijn begeleiders hier vinden het nogal vervelend hoe het allemaal gelopen is en dat het allemaal moeizaam gaat en willen niet dat ik met een slecht gevoel wegga, dat NZ mijn geld wil 'afpakken' ;) Dus zij gaan mijn collegegeld (760 dollar = 500-550 euro) betalen vanuit een Research Fonds (dus mijn eerste beurs =D woehoe!! Alle moeite die voor niets is geweest in NL krijg ik toch een beetje terug hier). Ik was echt super blij =D

Het weekend was heerlijk. Zaterdag zijn Alex en ik samen naar het strand geweest. In eerste instantie wilden we gaan surfen, maar dat pakte niet helemaal uit omdat de golven wat te laag waren, dus we zijn lekker alleen naar het 'zwarte' strand gegaan (ijzer uit de vulkanen maakt het strand aan de westkust dus zwart). Ik vond de golven zelf anders aardig hoog, want ze kwamen over mij heen!
En voor degene die mij kennen met de zee: geen schelpjes en steentjes hier en voor zover ik gezien heb geen kwallen (schijnt er heel soms een verdwaalde te zijn), dus Clausje was niet bang en rende er zo in :P
Helaas was mijn rug niet ingesmeerd en eenmaal terug op de handdoek was ik in slaap gevallen, mijn rug heeft dus momenteel ook aardig te verduren =( Compleet rood en laat er nou 1 kleine strook op mijn rug zijn waar ik niet zo goed bijkom, als ik mijn schouderbladen naar elkaar beweeg dan is het net alsof mijn huid loslaat van mijn lichaam en al het spierweefsel eronder pijn doet. Slapen 's nachts is dus ook niet helemaal je van het :P Maar ik overleef het wel en ik smeer me verder zo goed mogelijk in :P Daarnaast kom ik aardig goed op het punt dat ik Alex lief kan aankijken met een fles bodylotion of zonnebrand in mijn handen :P

Tussen Alex en mij gaat het wel erg goed, was een hele gezellige dag. Ze heeft me heel Raglan laten zien (strandjes, ijsje eten, enz.). En we zijn na het strand nog even naar een waterval gegaan, heel gaaf.
Bij thuiskomst zijn we met z'n 3en (Alex haar vader Bruce was erbij) uit eten gegaan bij de Chinees (heerlijk hier, Claus aan de vis en soja en beef :P). Maar was echt heel lekker, niets zoals wij het gewend zijn.
En na het eten nog even een wandeling door de stad gemaakt, was net alsof ik over de boulevard in Griekenland by night liep met al die restaurantjes, hihi.

Verder gaat het hier prima, vandaag regent het voor het eerst, in ieder geval vannacht. Maar nog steeds warm.
Blijkt dat februari de heetste maand van het jaar is, dus dat heb ik mooi uitgekozen =D
Jullie lekker in je moonboots en skijacken, ik op mijn slippertjes in mijn zomerrokje en mijn spaghettibandjes-truitjes :P

Verder voelt het steeds meer als thuis en heb ik het gevoel dat ik hier echt al een maand ben ofzo, mensen zijn gewoon heel aardig en gezellig en ik ken aardig mijn weg en Renske is in NZ nu, dus wat makkelijker communiceren, alhoewel het 's ochtends en 's avonds best prima gaat met dat 12 uur verschil en overdag ben ik toch aan het werk dus veel verschil met normaal is het niet. Al baal ik soms wel dat ik voorloop in tijd, want ik weet dat jullie dan nog de hele dag hebben en vanmorgen was dat best raar, jullie hebben nog lekker de zondagavond en ik moet alweer naar stage :P
Maar Renske zal ik dus snel zien, ze komt zoiezo over paar weken een weekend langs =D Super gezellig, gaan we even Hamilton op zijn kop zetten :P
Onderweg naar Raglan heb ik ontzettend genoten van het uitzicht, het is echt heel mooi al die bergen en het groen. En verder heb ik geen kakkerlak meer gezien in het huis gelukkig, blegh vies beest.
Zodra ik thuis internet heb (met een beetje geluk deze week) dan plaats ik wat foto's op de site.

Tot snel.
Liefs!

PS.
@Chimay+Dora: Alex is twilight fan too :P Ze was een edward fan in de boeken en een jacob fan in de films ;) (tja ik dacht precies andersom :P:P)
@Pa: ford Falcon's zijn erg mooi, jammer dat wij die niet hebben. Vooral de kleurtjes zijn erg gaaf, lekker fel =D. En de opel/vauxhall heet hier weer anders: Holden.

@iedereen: vergeet vast heel veel ins-outs te vertellen, maar of dat is niet belangrijk of het is gewoon teveel om te noemen :P

Take care u all ;) Hoor graag jullie verhalen over het koude sneeuwgebied!
Ik ga nu even verder met mijn hersenplakjes, dansend op de muziek die we hebben opstaan, al is het op het moment dire straits, wat niet altijd even dansbaar is ;)

Liefs



  • 13 Februari 2012 - 07:44

    Tineke:

    Heerlijk voor je dat je je draai gevonden hebt.
    Zou het eindelijk gaan lukken met de visa, zal voor je duimen!!
    Hier inderdaad koud, vanmorgen niet te fietsen van de gladheid, dus je mist hier niks hoor.
    Hoop wel dat het internet snel werkt bij Alex, kunnen we wat makkelijker (en meer)communiceren.
    Dikke Kus

  • 13 Februari 2012 - 08:54

    Stefan, Joyce, Floor:

    Hey meis,

    Gaaf weer om je update te lezen! Duimen dat nu alles goed komt met je visum! En heerlijk om die strandverhalen te lezen...hier koud, glad en nu ook regen :-(
    Geniet van alles! Dikke kus van ons!!!

  • 13 Februari 2012 - 20:45

    Frenny:

    Jeetje, jij treft het maar weer. Zomer bij jou, en winter bij ons. Gelukkig is de dooi nu ingezet. Wel jammer dat de elfstedentocht net niet door kon gaan. Maar als je de zon zat bent.... Stuur hem maar hier naartoe. :-)

  • 14 Februari 2012 - 19:25

    Johan:

    Neem maar een "valkje" mee voor je vader :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 33133

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: