Zon, blauwe zee en wit strand - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Clau K - WaarBenJij.nu Zon, blauwe zee en wit strand - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Clau K - WaarBenJij.nu

Zon, blauwe zee en wit strand

Door: Clauvk

Blijf op de hoogte en volg Clau

18 Juni 2012 | Australië, Airlie Beach

Hoi hoi,
Weer tijd voor een update!
Ik ben ondertussen in Airlie Beach wat ongeveer 600km zuidelijker is van Cairns.
In Cairns ben ik nog naar het regenwoud geweest, waarschijnlijk is dat het oudste regenwoud ter wereld en dat weten ze vanwege een bepaalde boom.
Was echt prachtig en onze gids was super. Was een Aboriginal en hij wist echt super veel te vertellen!
We waren met een groep van 6 mensen, dus heel klein en daar was ik wel blij mee, want de bus voor ons was met 20 mensen, dus dit was wel fijner.
Ik heb om 9 uur in de ochtend ook gezwommen in een gorge (watertje met rotsen) en ik was de enige die moedig genoeg was om erin te gaan, want iedereen in dit land klaagt maar dat alles zo koud is :P Nou voor mij is het perfect, viel dus in het water ook allemaal wel mee!

Na Cairns ben ik doorgereisd naar Mission Beach, 2 uur ten zuiden van Cairns. Dit ligt vlak bij Tully en dit hele gebied is tijdje terug door een cycloon verwoest. De wandelroutes daar zijn ook niet meer begaanbaar helaas.
Het was echt een minidorpje met 6 huizen en wat kampeerplekken :S Ik vond er niet zoveel aan, mede omdat er geen openbaar vervoer was naar delen die wel wat interessanter waren. Met een auto is het daar nog best goed te doen en zijn er mooie dingen te zien.
Ik ben dus zelf de volgende dag doorgereisd naar Airlie Beach waar ik nu voor de 5e dag ben.
De eerste dag wilde ik gewoon lekker relaxen in de zon en ben ik dus lekker op het strand gaan liggen en even een beetje een plan gemaakt voor wat ik hier wilde doen.
Helaas werd ik dag 2 ziek wakker en dat ben ik nu nog steeds. Ik voel me wel een stuk beter, ik heb alleen echt geen stem meer
Airlie Beach is een beetje het stapparadijs van de oostkust, nou dat heb ik dus overgeslagen, voelde me niet echt topfit ervoor :P
Ik ben wel een avond in een hangmat gaan liggen aan het strand. Een andere hostelganger had die bij zich en hebben we met wat mensen ons op het strand vermaakt. Was erg leuk om te doen en ik voelde me echt op vakantie :P
Verder is Airlie Beach het toegangsoord voor Whitsunday Islands (4 kleine eilandjes bij elkaar), waar ik gister met een boot ben heen geweest.
Heb gesnorkeld gister, was weer absoluut prachtig, veel vissen en veel kleuren, dit keer heb ik er alleen geen foto’s van gemaakt. We zijn daarna naar Whitehaven Beach gegaan op Whitsunday Island. Dit strand bestaat voor 99,8% uit puur silica en het voelt dan ook anders dan ander zand. Het is spierwit en je kan je sieraden ermee oppoetsen. Tijdens de lunch liepen de lizards om ons heen, best groot, maar niet gevaarlijk. Al vond ik het niet helemaal top :P Maar dat is wildlife he :P
Dit strand was echt het tropische van het tropische op de palmbomen na, want er is er maar 1 op het hele eiland :P Maar het was spierwit, de zee was glashelder! Zelfs ik durfde erin (ja Maarten en rechtopstaand en zonder begeleiding :P De oma in mij had ik thuisgelaten :P).
Was echt prachtig.

En nu zit ik aan het strand dit te typen en ga ik zo maar eens wat ondernemen.

Ik heb de rest van mijn reis uitgestippeld en vluchten geboekt en het gaafste (en duurste) is de trip van 15 dagen die ik ga maken van Sydney naar Alice Springs via Canberra (hoodstad van Aussie), Melbourne, via de great ocean road naar Adelaide en van Adelaide door de outback naar Uluru en Alice Springs!
Vanuit Alce Springs pak ik een vlucht naar Perth waar ik ruim een week blijf en vanuit daar ga ik naar Tasmanie voor ruim een week om daarna naar het zuidereiland van Nieuw-Zeeland te gaan.

Tot zover de beknopte versie van wat ik allemaal zie en doe!
Tot snel weer!
Liefs xx

  • 18 Juni 2012 - 06:28

    Renske:

    Nou hier regent het pijpenstelen... Mr ik ben blij dat bij jou lekker het zonnetje schijnt!! :) Geniet van je prachtige reis, klinkt erg goed!!!!!! Top geregeld je hele route schattie!
    Geniet daar in down under!! Liefs

  • 18 Juni 2012 - 08:22

    Jerry:

    Je doet het weer goed hoor! Je maatjes hier in NL stikjaloers maken! Vooral als we precies doorhebben waar je zit;)
    Nou geniet ervan met volle teugen, het is een heerlijk land en het is je gegund! Laat Nederland nog maar even wachten
    Groetjes XX!

  • 18 Juni 2012 - 10:55

    Tineke:

    Prachtige foto`s, ziet er top uit!
    Geniet met volle teugen, blijf ons informeren over je avonturen:)

    Liefs en dikke kus.

  • 19 Juni 2012 - 21:52

    Indi :

    Geniet van je vakantie!!!! =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 33133

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: