Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Clau K - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Clau K - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Clauvk

Blijf op de hoogte en volg Clau

09 Juni 2012 | Australië, Cairns

Hoi allemaal,

Even snel een update vanuit Cairns, waar ik een hostel heb gevonden met goedkoop internet, maar waar ik zelf niet verblijf. In mijn eigen hostel was het niet te betalen :S

Ik ben afgelopen dinsdag aangekomen in Cairns, Australie, aan de oostkust.
Het is hier nu mijn 5e dag.
Ik werd in Auckland afgezet door Matty, Glen en Chae bij het vliegveld en ik had eigenlijk nauwelijks meer geslapen, dus was echt gebroken, want ik had dus de hele nacht doorgetrokken, aangezien ik pas vloog om 6 uur. De jongens bleven bij me tot kwart voor 5 ofzo, waarna ik door de gate ben gegaan. Heel gek idee dat ik de komende 3 maanden op mezelf verder moet gaan en weer opnieuw begin. Ik was stiekem echt doodsbang en zag ik er eigenlijk ook best wel tegenop. Waarom wilde ik dit ook alweer? Waarom wilde ik ALLEEN naar een gigantisch eiland waar ik niemand ken?

Bij aankomst was het wachten op mijn koffer die dus als allerlaatste uit het vliegtuig kwam en vet lang na alle andere bagage, dus ik kneep hem al een beetje of het uberhaupt wel was meegekomen, maar uiteindelijk was het daar dan, en heb ik een transfer gekocht naar mijn resort.
Ondertussen was ik al 26 uur wakker, want in het vliegtuig had ik 3x kort een uurtje geslapen, maar echt slapen lukte niet.
Na aankomst ben ik even de stad ingegaan, wat zo'n 20-25 minuten lopen is, op zoek naar wat te eten en naar een Australische simkaart.
Uiteindelijk was ik rond 5 uur in het hostel, heb ik even alles aan kant gemaakt en ik sliep om half 8 al! Vroeg maar ik was gebroken! Gelukkig slaap ik met 5 andere mensen in een kamer die heel rustig zijn en wara ik eigenlijk nauwelijks contact mee heb en zijn de matrassen echt meer dan goed en de bedden stevig, dus mij hoor je niet klagen.
De eerste dag voelde ik me eigenlijk ook best eenzaam en zag ik echt even niet meer waarom ik dit ging doen :S Vermoeidheid zal ook zeker een rol gespeeld hebben. Het was gewoon even wennen en de knop omschakelen van je leventje in Hamilton waar je elke dag wat te doen hebt en vrienden om je heen hebt waar je in een korte tijd toch erg close mee wordt, naar weer helemaal niets. En in tegenstelling met Hamilton had ik nu geen stage waar ik heen ging zodat mijn dagen gevuld zijn en geen werk om heen te gaan.

De volgende dag na 12 uur slaap, voelde ik me een stuk beter en ben ik de stad weer ingelopen langs de zee, mooi uitzicht en lekker genoten van de zon, want het is hier gewoon 27 graden en niet benauwd, heerlijk. Voelde me echter nog steeds een beetje eenzaam.
Aan het eind van de middag was ik een tour operator winkel ingelopen en heb daar een hele tijd met een local gepraat wat en hoe handig was enzo en na dat gesprek voelde ik me helemaal top! Ik wist een beetje wat handig was om te reizen, ik wist een beetje wat ik kon gaan ondernemen en welke plekken in aussie ik een beetje moest gaan zien en wat ik kon overslaan!
Ik had na dit gesprek er echt weer helemaal zin in en waardeerde ook meteen de tijd die ik voor mezelf had en het eigenlijk wel lekker vind om lekker te doen wat ik wil zonder rekening te houden met wie dan ook.
Ik besloot ook wat langer in Cairns te blijven, want ik ontdekte ook het centrum van Cairns wat een stuk groter was dan ik dacht.

Donderdag heb ik ook een rustige dag gehad en gewoon een beetje de stad zelf verkent. De stad Cairns is echt een heerlijke stad en ik kan mezelf hier al helemaal zien wonen (wees niet bang ik kom voor minimaal 2 jaar zoiezo terug naar NL :P).
De stad heeft een promenade langs de zee en dat is echt heerlijk om er te lopen, dit loopt door in de stad wat gewoon leeft. De mensen zijn heel vriendelijk, het weer is goed. Veel backpackers, heel veel, maar zelf meng ik meer met de lokale bevolking, heeft naar mijn idee gewoon meer, daarnaast kun je daar het meeste van leren en weten die het meeste waar je wezen moet enzo. Daarnaast maak je super snel contact met mensen, echt niet normaal. Het is eigenlijk al een gek idee om dan hier over een paar dagen weer weg te gaan, terwijl je hier dan net weer mensen leert kennen :S Soms zitten er hele interessante mensen tussen met veel verhalen en kennis en dat is dan weer jammer dat je die niet beter leert kennen. Soms ben je ook heel blij dat je zo weer weg bent, want er lopen ook aardig wat bimbo's tussen :P

Gister ben ik gaan scuba diven, of wel diepzeeduiken in de Great Barrier Reef! Het heeft wat gekost, maar het was me dubbel en dwars waard! Prachtig in die zee!
Ik ben begonnen met 1,5 uur snorkelen ofzo en dat was al mooi! Ik had een camera gehuurd en heb heel wat plaatjes geschoten! Daarna mijn introductiedeuk, prachtig! Maar ow mijn oren! Ik kan dus niet klaren, wat ik stiekem al een beetje wist, maar ik heb het ze niet verteld en was lekker eigenwijs, want ik wilde het proberen :P
Eenmaal op een reef vloog mijn regulator (dat ding waar je door ademt) dus uit mijn mond en ik kon hem niet vinden, tot de instructeur hem terug in mijn mond propte, het enige wat ik alleen even vergat op dat moment is dat je door je mond moet ademen ipv je neus, dus ik raakte half in paniek en had een grote slok zeewater naar binnen, maar goed, ik leef nog en je merkt vanzelf dat als je geen lucht krijgt dat je het op een andere manier moet doen :P
Toch besloten om op de 2e locatie bij een ander deel van de reef weer te duiken en dat was nog beter, ik kreeg nu ook een beetje het idee van flippers aan mijn voeten en de instructeur nam me dit keer mee aan zijn hand en liet me niet meer los :P Hij nam de camera over en nam foto's voor me, zodat ik echt zelf rond kon kijken. Heerlijk.
Al die kleuren zijn prachtig en er zwemmen vissen, ik wist niet dat ze bestonden. Ik heb schildpadden gezien en ik heb er zelfs 1 gevoerd, uber gaaf!!!! En ik kreeg nog een zwarte vis oid in mijn handen waar we mee gingen overgooien, soort zwarte rol was het :P

Morgen ga ik het regenwoud in, ben heel benieuwd. En vandaag ga ik naar botanische tuinen in Cairns zelf.
En verder weet ik nog niet wat de dagen brengen, ik bekijk het per dag.
Al met al is het een heel verhaal geworden! Ik zal proberen een paar foto's te uploaden, maar ik ben niet op mijn eigen laptop, dus weet niet of het lukt.

Tot snel!
Liefs xx

  • 09 Juni 2012 - 09:30

    Ton:

    Hoi Clauvk,

    De imponerende, foto’s van het water zijn weer geweldig, op naar het volgende avontuur in het regenwoud, wat een overgang lijkt mij erg gaaf.

    Doe voorzichtig, geniet er van en bedankt voor je update.

    Groet, Ton

  • 09 Juni 2012 - 10:10

    Tineke:

    Wow, wat een beleving moet dit zijn geweest voor je.
    En toe maar nog even het regenwoud in, en de botanische tuinen.
    Ben benieuwd naar deze verhalen en foto`s.

    Wees voorzichtig en hoop dat het regenwoud bezocht wordt met een gids :)
    Beter voor mijn gemoed ;-)

  • 09 Juni 2012 - 11:31

    Indi:

    Super claus! Ik kijk nu al naar de andere verhalen uit!

    Enjoy =)

    Liefs,

    In

  • 10 Juni 2012 - 20:32

    Steef, Joyce, Floor:

    Wat een gave foto's!!! Wat prachtig zeg! We zijn heel benieuwd naar al het moois wat je nog meer gaat zien! Geniet ervan meis en veel foto's plaatsen! Dikke kus van ons

  • 11 Juni 2012 - 11:42

    Renske:

    Wooow, vette fotos he!! :D Echt heel erg cool! Veel plezier nog! Liefs

  • 13 Juni 2012 - 14:39

    Esther:

    hoi Claudia,
    Geweldige foto's. Peet en ik zijn zo'n 12 jaar geleden in Cairns geweest en hebben daar toen gesnorkeld. Vonden het geweldig! En de stad trouwens ook. Dus heb zo'n idee waar je zit.
    Geniet er lekker van.
    Groetjes, Esther x

  • 15 Juni 2012 - 20:49

    Nel Annard:

    Hoi Cludia,
    Wat fantastisch mooi zeg, die onderwater wereld.
    Duiken durf ik niet maar wel snorkelen
    n de rode zee, maar waar jij bent is echt gewldig, kijk uit naar je belevenissen in het regenwoud.
    Geniet vooral van wat je allemaal meemaakt.
    Groetjes Nel
    Ook van de rest van de fam. ze zijn allemaal in nederland!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 33177

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: