Stage en een nieuw avontuur - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu Stage en een nieuw avontuur - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

Stage en een nieuw avontuur

Door: Clauvk

Blijf op de hoogte en volg Clau

04 Juni 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoihoi,

Het is alweer echt een gigantische tijd dat ik wat heb laten horen van mezelf. Ondertussen is er veel gebeurd.

In Hamilton leidt ik steeds meer mijn leventje, heb ondertussen een hechte vriendengroep om me heen waar ik heel veel mee omga. Meeste werken bij de ambulance en zijn dus ook medisch geschoold, erg leuke verhalen krijg je daarvan. En gister had ik zelfs geluk dat ik mee mocht met een ritje. Ik had gewerkt in de pub, laatste avond en daarna was ik nog even naar Brad, Chae, Alana en Gita gegaan bij de ambulance. Het was 3 uur 's nachts en zij hadden ook alleen nog maar gewerkt en dus honger, dus ik ben met Chae en Gita naar de MacDonalds gereden en op het moment dat we bestelden kregen ze een oproep om ergens heen te gaan, dus hup, Claus een ambulance jas aan en mee, sirenes aan en uiteindelijk was het iets stoms, een jongen die zijn nek had verrekt :S Maar goed, om half 4 's nachts is het toch best een leuk uitje :P

Mijn stage, waarvoor ik naar Nieuw-Zeeland ben gekomen, is afgerond. Ik heb mijn laatste verslag ingeleverd en die is goedgekeurd. Moet alleen nog even de laatste taalfouten aanpassen, maar dat doe ik wel als ik terug ben vanuit Australie. Dus dat is goed nieuws.
Ik zou vanaf 26 juni een weekje met Berrie (medestudent van de uva die ook geneeskunde doet en in mijn jaar zit) gaan reizen door het Noordereiland, dus ik heb de laatste paar weken ook echt druk achter mijn paper gezet.

De 26e heb ik Berrie dus opgehaald van het vliegveld in Auckland en zijn toen doorgereden naar Thames waar we onze week vakantie zouden beginnen.
Ik had hier alvast een hostel geboekt, waar het heel rustig was en we een 10-persoons kamer voor ons 2en hadden. Heerlijk.
De volgende dag zijn we door de Coromandel gereden, een gebied in het noordereiland met een prachtige omgeving.
Verder hebben we de week gereisd naar Rotorua en daar Lady Knox Geyser gedaan met Thermal Wonderland, waar ik al eerder over verteld heb. Het park met alle zwavelbaden en kleuren.
Op dinsdag waren we terug in Hamilton en zijn we 's avonds met mijn vriendengroep gaan lasergamen en even wat gaan drinken bij de pub waar ik werk. Erg gezellige avond gehad, heel erg gelachen.
We hebben de tijd dat we in Hamilton waren geslapen bij een vriend van me, Chae, omdat zijn huis warmer was en het bij ons ondertussen 's nachts bijna vriest en mijn huis was te koud.
We hebben de week afgesloten in Auckland waar we de Skytower in zijn geweest, 2x! Met daglicht en 's avonds in het donker. Echt heel gaaf om te zien al die lampjes in Auckland. De Skytower is 300 zoveel meter hoog en vanaf 220 meter zie je de omgeving van Auckland! (foto's volgen later)

Gister heb ik Berrie weer afgezet op het vliegveld en heb ik Konrad (in wiens huis ik woonde) opgehaald van het vliegveld en was er een einde gekomen aan mijn 1e week vakantie.
Vannacht ga ik naar het vliegveld terug en dit keer om zelf te vliegen naar Australie!!! Ik vlieg morgenochtend om 6 uur naar Cairns waar ik 4 dagen zal verblijven en vanaf daar zie ik wel hoe ik naar beneden reis en waar ik terecht kom.
Mijn tas is ingepakt en ik heb zeer verwonderlijk behoorlijk wat ruimte over in mijn backpack.

Dus tot zover even een korte update.
Ik heb zelf geen internet dus ben nu bij vrienden op bezoek om even snel dit te typen. Ik heb nog wel veel meer dingen gezien en gedaan, maar ik zou het zo even niet weten wat ik precies moet vertellen.
Ik heb laatste tijd nauwelijks internet gehad, internet is hier best een zeldzaamheid.
Sorry als ik ook niet zoveel van me laat horen of mensen ook nauwelijks wat terug krijgen. Ik vind het heel leuk om dingen van jullie te krijgen en te lezen en hoe het in NL en met jullie is. Ik doe mijn best om zoveel mogelijk te reageren, het is alleen soms best lastig om de 2 levens te combineren, zeker met het tijdsverschil.

Nou ik hou jullie niet verder op. De volgende update zal zijn vanuit Australie!

Liefs xx

  • 04 Juni 2012 - 10:39

    Renske:

    Lieverd, ik ben heel trots op je!! Geniet van het prachtige Australie en van je hele avontuur!! You can do it! Liefs xx
    p.s. ruimte over in je backpack??? Australisch souverniertje is altijd welkom hoor :P hahah

  • 04 Juni 2012 - 11:04

    Stefan, Joyce, Floor:

    Hey meis,

    Vanuit een regenachtig Nederland (what's new?) willen wij je heel veel plezier toewensen in Australië. Geniet ervan en doe voorzichtig! Als het goed is kun je ons daar meer op de hoogte houden, want Internet is daar niet zeldzaam!! ;-) Jammer dat je nu pas doorgeeft dat je nog ruimte hebt in de backpack. Ik had er best bij gepast...Veel plezier!!!!!!!!!!!

    Dikke kus,
    Steef, Joyce en Floor

  • 04 Juni 2012 - 16:50

    Johan:

    Ff een berichtje vanaf ons vakantie verblijf in de Provence. Leuk hoor, weer eens een update van je. Veel plezier in Down Under. Doe je wel voorzichtig en houd contact he.

    Veel liefs en je verslag zag er erg goed uit hoor (ben trots op je!!)
    Liefs Johan.

    ps
    En we nemen aan dat je met Berry in mei bent wezen reizen (lol).

  • 04 Juni 2012 - 16:59

    Tineke:

    Ik ben heel benieuwd hoe je ervaringen zijn is aussie.
    Ik vermoed dat je al een aantal kledingstukken heb weggegooid, die was je toch zo zat ;-)

    Geniet ervan, en hoor hopelijk snel van je hoe de eerste reis gegaan is.

    Liefs en dikke kus

  • 04 Juni 2012 - 19:06

    Helma:

    Gefeliciteerd met je verslag!! Goed hoor.
    En veel plezier in Aussie met de wallabies and koala's

  • 04 Juni 2012 - 19:56

    Ton:

    Geweldige ervaringen maak je mee, mooi om te lezen. reis voorzichtig en van hier een hartelijke groet , Ton

  • 05 Juni 2012 - 11:10

    Chris En Frenny :

    Oh Australie! Wat gaaf zeg! Ben jaloers... Haha.

    Hier is het weer nog steeds drama. Heb jij de zon meegenomen in je backpack? En ik zit hard af te tellen tot 01-09. Dan mag ik eindelijk :-D.

    Anyways, leuk om je belevenissen weer te lezen. Je stage afgerond, toppie! Zal wel een lekker gevoel zijn.
    Ben heel benieuwd naar je foto's.

    Heel veel plezier in "down under" en tot je volgende verslag.

    Groetjes,

    Fren

  • 06 Juni 2012 - 08:45

    Hanane:

    Hey Claus, wat fijn dat je je stage goed afgerond hebt! Had natuurlijk niet anders verwacht maar lekker dat je nu ook de bevestiging hebt. Bij mij ook veel gebeurd de afgelopen tijd maar daar stuur ik je nog wel een mail over. Benieuwd naar je verhalen over Australie!
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 33178

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: