Enerverende week en weinig slaap - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu Enerverende week en weinig slaap - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

Enerverende week en weinig slaap

Door: Clauvk

Blijf op de hoogte en volg Clau

25 April 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hai!

Tijd voor een gigantische update ;)
Afgelopen week was echt meer dan super gewoon, super veel gedaan, weinig geslapen, maar het was het allemaal meer dan 20x waard :P
Het begon woensdag toen ik meegevraagd werd door wat vrienden om uit eten te gaan, heel gezellig gehad, gegeten bij een Mexicaans restaurant die onderdeel is van een keten en daarna zijn we naar een ander restaurant gegaan voor een toetje, chique de friemel :P Eigenlijk moest ik die avond inpakken, want ik zou donderdag voor 5 dagen naar Logan en Janet Voss verhuizen. Maar goed ik ging liever uit eten en inpakken heb ik dan ook daarna gedaan :P
Donderdag kreeg ik de auto mee van Alex voor het weekend omdat ze me het weekend het huis uit zette ;); het is alleen niet te geloven hoe goedkoop dat kind wil leven, want ik kreeg de auto dus serieus zonder benzine mee…het eerste wat ik dus moest doen was tanken, want anders redde ik het niet eens naar Logan (en voor mensen die denken dat ik overdrijf, het lampje van reserve brandde dus al). Heb gelijk maar even de banden opgepompt, want anders kon ik blijven tanken, op lege banden gaat het behoorlijk hard.
’s Avonds na stage ging ik samen met John (de oudste zoon van Logan) koken en hebben we heel simpel, maar heel lekker, een nacho ovenschotel gemaakt die erg in de smaak viel. Daarna hebben we een animatiefilm gekeken met zijn allen om de tijd te doden voordat ik naar mijn werk ging.

Vrijdag was ik lekker vrij en aangezien ik de auto had wilde ik daar goed gebruik van maken. Ik had samen met een vriend afgesproken om naar Tauranga te gaan en een beetje een tour te krijgen, aangezien hij daar geboren en getogen is.
Tauranga is een badplaats aan de oostkust met een paar eilanden voor de kust die voornamelijk een berg zijn eigenlijk en verder heeft Tauranga de berg Mt. Maunganui, die onder de bevolking heel bekend is omdat hij niet zo hoog is en je er veel kan doen. Daarnaast gaat een groot deel van het noordereiland altijd naar die berg om oud en nieuw te vieren.
Tauranga is een hele leuke plaats waar ik zeker nog terug ga komen!
Verder zijn we zijn beste vriend gaan opzoeken die jarig was die dag en waar hij altijd mee kleiduivenschiet. Helaas was het apparaat stuk dus volgende keer dat we erheen gaan, gaan we dat doen, maar voor deze keer hadden ze een houten plaat gepakt en er 3 cirkels opgetekend en zijn we daar op gaan schieten. Was echt super leuk om te doen! Video volgt nog, die heb ik nog niet in mijn bezit.
We moesten helaas op tijd weer naar Hamilton, want die avond moesten we allebei werken en het beloofde een drukke avond te worden, omdat vrijdag ook de V8’s begonnen waren. Gelukkig viel het allemaal mee en was het een gezellige avond die goed te doen was.

Zaterdag had ik met Corine afgesproken om naar de Waitomo Caves te gaan. Dit ligt ongeveer een uur bij Hamilton vandaan. Dan (een PhD student die met Corine samenwerkt) had aangegeven ook wel mee te willen dus we zijn met zijn 3en gezellig op pad gegaan.
De Waitomo Caves bestaan zo’n 13 miljoen jaar en bestaan uit 3 grotten , de Glow Worm grot, een Limestone grot en nog een grot wat een combi is. Ik had een ticket gekocht voor alle 3 de grotten en de combi grot doe ik een andere keer (ticket is een jaar geldig). Ik heb samen met Corine de Glow Worm grot gedaan. Deze grot is uitgesleten door een rivier vroeger en bestaat uit stalacmieten en –tieten. Verder zijn in deze grot Glow Worms te vinden, dit zijn wormen die licht uitstralen uit de nieren door een chemische reactie. Deze wormen kennen verschillende levensstadia. Op een gegeven moment coconnen ze zich en komt er een vlieg uit, deze vliegen kunnen niet bijten en kunnen dus niet eten en zijn alleen een aantal dagen in leven om voort te planten. Het is echt heel apart om in een zwarte grot te zien dat er overal lichtjes zijn. De beste vergelijking die ik er nu een beetje voor heb, zijn kinderen die de glow in the dark stickers op hun plafond hebben, maar dan puntjes.
Was heel bijzonder te zien, foto’s en video’s waren helaas niet toegestaan.
De Aranui grot (oid) hebben Corine, Dan en ik met zijn 3en gedaan. Ook deze grot is uitgesleten door een rivier en de grot bestaat uit Limestone, een element dat gebruikt wordt om cement mee te maken. Limestone is dan ook sterker/harder dan cement. Halverwege loopt het pad in deze grot precies tussen 2 aardplaten door. Dus ver naar beneden richting de aardkorst is, was er links van ons de pacific aardplaat en rechts van ons de Amerikaanse-atlantische aardkorst (oid). Heel gek als je erover nadenkt.
Ook deze grot was heel indrukwekkend, heel hoog en heel veel te zien.

Eenmaal terug in Hamilton moest ik ’s avonds weer werken en het was de drukste avond van de week, zoiezo omdat het zaterdag was en dan is het altijd al drukker, ten tweede omdat het de 1e dag was van de echte races op de V8’s. We stonden met zijn 6-7en achter de bar, wat gewoon veel te druk is, met 3 mensen erachter is al bijna vechten om een plekkie. Maar de klanten waren tevreden en we hebben een leuk feestje gebouwd met zijn allen.
Eenmaal thuis ben ik meteen gaan slapen, want 2,5 uur later moest ik weer op om zelf naar de V8’s te gaan!

Zondag was de dag voor mij om naar de V8’s te gaan =D Samen met Logan en zijn oudste zoon John ging ik op stap, allemaal helemaal excited!
Helaas was ik geen promogirl, want Australia had zelf haar promogirls meegenomen, maar achteraf gezien was het niet zo’n ramp, want die meiden konden vanuit de pit niets van de race zelf zien. Helaas lukte het ook niet om de pit in te komen, want de pitpassen waren op, dus ergens wel jammer, maar ik heb geen seconde spijt gehad van het feit dat ik bij de V8’s was.
We hadden eerst een beetje rondgelopen en gekeken naar goede plekken om de race te kunnen bekijken. De rest van de dag waren er andere races en vermaak.
Op een gegeven moment vonden we de perfecte plek bij een hek wat niet helemaal heel meer was. Bleek later dat we recht voor pole position stonden en dus bij de finish! Wat was dat GAAF!!!!
Die V8’s gaan hard!! Maar echt HARD!!! Super gaaf! En dan dat geluid, ow ik smolt helemaal!
Ik stond naast een man die zelf V8 BMW reed en toevallig huisarts is in Tauranga. Hele tijd mee staan praten en hij zei dat hij zelf moest racen op 5 mei en dat hij een passenger mocht meenemen en dat hij het prima vond als ik die was! Whaaaaaaa….. Alleen een beetje jammer dat we geen nummers uitgewisseld hebben of emailadressen =( Maar ik vond het een beetje asociaal om te geven! Maar Logan, John en ik zitten er wel aan te denken om er gewoon heen te gaan en wie weet wat er gebeurt :P
Maar goed terugkomend op de race, het waren Holden’s (=opel=vauxhall) en Ford Falcon’s die tegen elkaar racete en natuurlijk won er een Ford, kon ook niet anders =D Woehoe!!!!

Na de race moest ik al vrij snel weer naar mijn werk en de pub was best rustig de hele avond, maar de muziek was goed en de mensen die er waren, waren erg gezellig! Dus heb weer een leuk feestje gehad, totdat ik rond 12 uur gewoon instortte…ik was moe, ik had enorme pijn in mijn voeten en ik was er gewoon klaar mee. Ik had 36 uur stage gelopen die week en ik had ondertussen ook al 22 uur gewerkt in de pub die week, dus ik was er klaar mee. We hadden in de pub allemaal Jack Daniels Whiskey advertisement dat verwijdert moest worden, dus ook buiten aan de gevel. Ik klom op een tafel om het eraf te halen, alleen ik stond dus iets te dicht bij de rand van die tafel, waardoor de tafel kantelde en ik bovenop 3 krukken viel en daarna op de stoep….daar lag ik dan languit voor de pub midden op straat, 2 collega’s naast me gierend van het lachen, 2 klanten die me lachend overeind hielpen en een geschrokken collega van het restaurant ernaast. En degene die het hardst moest lachen was ik :P Heb er alleen wel een enorme jaap in mijn been aan overgehouden en wat blauwe plekken :P

Maandag was mijn dag niet zo bijzonder, bijgekomen op stage van mijn weekend, want ik had dus niet heel veel slaap gehad (normaal slaap ik wat voordat ik naar mijn werk ga, maar daar heb ik dit hele weekend geen tijd voor gehad en ik had elke dag in de pub 7 uur gewerkt ipv 4). We hebben net als vorige week donderdag lekker buiten in de zon zitten werken. Ze zijn namelijk onze afdeling aan het verbouwen dus we worden helemaal gek van alle herrie, dus buiten in de zon is het lekker rustig, we horen niets en de zon is veel beter dan een donker hok zonder ramen.
Ik heb nog die avond gegeten bij Logan en Janet en ze wat lekkers en bloemen gegeven om ze te bedanken voor de enorme gastvrijheid. John en James vonden het maar niets dat ik weer wegging die vonden het maar al te gezellig met mij in huis :P Ze kwamen ook elke keer naar me toe om te kletsen of wat te laten zien enzo :P Super schattig!!
Ik moest helaas wel weer de auto inleveren, en die ga ik wel super erg missen, wat een vrijheid! Toch maar snel zelf op zoek naar 1tje.

Dinsdag ben ik na stage ’s avonds heerlijk lekker een spa geweest! Wat was dat goddelijk! Lekker even bijkomen in heet water dat afkomstig is van een berg, lekker zacht mineraalwater.
Daarna nog even met de hele club de stad in geweest. Alles ging toch om 12 uur dicht want vandaag (woensdag) was het NZAC (oid) dag, wat een beetje onze 4-5 mei is, soort dodenherdenking van wat oorlogen, en op zulk soort dagen die dus ’s nachts 12 uur ingaan mag er geen alcohol geschonken worden oid, tenzij het bij een diner is (een of andere wet).
Dus ik was vandaag vrij en ben ik met wat vrienden gaan lunchen bij het meer en daarna gaan midget golven en even naar The Base (shopping mall) geweest. Erg gezellig. Ik mocht de hele dag rijden, Chae had geen zin om te rijden en gaf de sleutels aan mij, tja dat hoef je maar 1x te zeggen. Hij heeft echt een gigantische luxe bak, helaas een Holden, maar eerlijk is eerlijk, het ding is groot, luxe, powerful en rijdt heerlijk. Ik had er al vaker ingereden, maar ik bleef wennen aan het feit dat het een automaat is, ik mis dan echt de koppeling :P
De meeste auto’s hier zijn trouwens een automaat, een manual is zeldzaam en zijn meer de oudere auto’s. Gelukkig had Alex wel een manual, want dat vind ik toch echt leuker.

Nou kortom, dat was mijn week! Ik kan er nog wel veel meer over vertellen, geloof me, ik kan uren blijven typen, maar dat wordt denk vervelend en een beetje te lang ;)
Hoe is alles in NL? Wordt het weer weer langzaam beter? Hier is dat trouwens nog steeds helemaal super, ’s ochtends en ’s avonds koelt het behoorlijk af, maar overdag loopt iedereen nog steeds in korte broek met shirtje, echt warm gewoon, heerlijk =D

Tot snel voor de volgende update.

Liefs xx

  • 25 April 2012 - 10:44

    Helma:

    wauh, je blijft heel wat ondernemen Claus, goed hoor. Echt gaaf, groetjes

  • 25 April 2012 - 10:44

    Helma:

    wauh, je blijft heel wat ondernemen Claus, goed hoor. Echt gaaf, groetjes

  • 25 April 2012 - 14:36

    Tineke:

    Het is nogal wat zeg, het nuttige(werken) met het aangename( grotten, feesten V8), 24 uur is dus eigenlijk te kort voor jou :)

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, maar zou ook een rustpauzes in lassen, want de volgende keer val je niet van een tafel maar misschien wel heftiger, en dat moet je niet hebben ...... Dikke Kus

  • 25 April 2012 - 16:40

    Ton:

    Dag Claudia,

    Ik volg je mooie avonturen en ben onder de indruk van de mooie foto's.
    Reis voorzichtig en geniet er van.

    Groeten van Ton Borsboom uit Gouda.


  • 25 April 2012 - 18:42

    Hanane:

    Leuk je belevenissen weer te lezen. En moooooi die foto's van de grotten! kus

  • 25 April 2012 - 19:58

    Marissa:

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Leuke foto's ook! Heel veel plezier daar! kus

  • 08 Mei 2012 - 16:08

    Chris En Frenny :

    wow, glowwormen. Lijkt me een bijzonder mooi gezicht in de grot.

    En hoe is het daar? Bijna winter zeker. Nou hier in nederland is het voor mijn gevoel nog lang geen zomer. Brrr zo koud is het hier (+10 als we mazzel hebben).

    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag

    Groetjes, Fren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 33174

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: