Extension - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu Extension - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

Extension

Door: Clauvk

Blijf op de hoogte en volg Clau

17 April 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi Allemaal,

How are you?
Hier is het leven goed :P Doe genoeg leuke dingen!
Ik vond het wel weer eens tijd voor een update al is er niet heel veel spannends om over te vertellen ben ik bang.

Vorig weekend zat ik een beetje in een dipje. Het was paasweekend en ik had echt niets maar dan ook niets te doen. Hoogtepunten van het weekend waren de bioscoop met American Pie The Reunion (super grappig trouwens).En mijn tripje naar het strand Raglan met Corine, hier werden we trouwens helemaal opgegeten door sandflies! Dit zijn vliegjes die komen op je geur af ofzo en ipv prikken bijten ze en zuigen ze je bloed op. Bij mij laat dat alleen echt een plek achter op mijn huid en een gigantische jeuk en nee niet zoals een mug voor een uurtje, nee die jeuk die heb ik nu nog steeds (we zijn 11 dagen verder, om letterlijk gestoord van te worden). En ik krabbel me dus ook helemaal open, ziet er niet uit. Mijn hele lichaam zit onder met de beten, dus het lijkt wel alsof ik de waterpokken heb :P
Ik had verder wilde plannen dat weekend, maar alles werd op het laatste moment afgezegd, zelfs mijn back-up plannen, dus erg jammer.
Maar goed ik heb het overleefd en ik was wel lekker uitgerust erna, haha.
Ik miste dat weekend alleen weer heel erg het hebben van een autootje, dan kun je er gewoon zelf op uit en ben je van niemand afhankelijk. Want ik heb genoeg kennissen en vrienden die wel een auto hebben, maar die hebben ook hun werk en hun leven, dus je voelt je behoorlijk opgelaten om steeds iemand anders te vragen.

Maar goed, dit weekend heeft het voor vorig weekend absoluut goed gemaakt!
Ik heb niet zoveel bijzonders gedaan eigenlijk, maar ik had de tijd van mijn leven!
Ik zou zaterdag eerst Mount Taranaki beklimmen, maar dit was op het laatste moment weer afgezegd (sommige mensen nemen 'laid back' wel heel erg serieus ;))
Maar goed ik dacht zaterdagochtend dan maar even anders in te vullen. Ben eerst even naar de kapper geweest, want het kon echt niet meer en daarna ben ik toch ook echt maar even een kleding winkel ingedoken, want ik kan mijn eigen kleding echt niet meer zien!! En gelukkig vond ik eindelijk een beetje kleding wat normaal is (lees: onze standaard). De mode hier is zo vreselijk! Maar goed ik heb dus 50 euro uitgegeven aan 6 kleding stukken, dus ik heb het nog goed gedaan ook :P
Op het moment dat ik aan het shoppen was belde een vriend op of ik mee ging lunchen in Taupiri met nog een vriend van hem. Tja...aangezien ik geen plannen had en ik wel ff weg wilde uit Hamilton was dat een volle Ja!

Taupiri is een 'town' (alles hier heet town, wij noemen Taupiri een gehucht aangezien het 500 meter lang is) net buiten Hamilton, maar gelegen in een vallei in een bergachtig gebied. Dit weekend was net als paasweekend heerlijk weer, dus we hebben lekker in het zonnetje geluncht.
Hierna zijn we stuk gaan rijden en voor we het wisten was het avond. En 's avonds hebben we dus echt iets super grappigs gedaan, al denk ik dat als ik het zo op papier ga zetten dat iedereen denkt: uhm...ja, ik denk dat ik erbij had moeten wezen ;)
Maar goed, we reden dus door de straat waar het in Hamilton allemaal een beetje omdraait, waar men shopt en vooral uitgaat en waar de eettentjes zitten. We deden alle raampjes open, muziek lekker hard (denk aan S club 7, Aqua, alle old school meezingers) en lekker hard meeblehren en zwaaien naar alle mensen op straat. Het is niet te geloven hoeveel mensen terug zwaaien en hoeveel mensen van chagrijnig kijkend naar big smile gaan, hihi.
Ja je had erbij moeten zijn, hihi.

Verder heb ik dit weekend 4 avonden gewerkt, omdat er voor zondag niemand was. De rest van de collega's stonden die avond aan de andere kant van de bar, dus het was super gezellig. Na het sluiten hebben we het feestje doorgezet met wat collega's bij iemand thuis. Erg gezellige avond gehad, niet heel veel geslapen, maar goed, ik was vrolijk en op tijd op stage, dus zo erg vond ik het niet :P

Volgend weekend is het weekend van de V8's en mij is gevraagd of ik PromoGirl wil zijn voor een team =D Dus het is even afwachten hoe en wat, maar dat zou natuurlijk super gaaf zijn! Beetje rondlopen op de racetrack met een shirtje. Daarnaast krijg ik een ritje in 1 van de V8 wagens =D Hoe stoer is dat? Maar goed, ik mag nog niet te vroeg juigen, want het is nog niet helemaal rond, maar goed 90% zekerheid :P
Voor wie geen idee heeft wat de V8's zijn (shame on you) Dat zijn auto's met een 8 cilinder motor, dus een auto met heel veel power. Dus 3 dagen veel herrie en stoere gave snelle wagens door Hamilton met pit-stops. Het zijn Holdens en Fords (sorry pa, volgens mij ben ik promogirl voor een Holden =( )
Maar goed, ik kijk dus super uit naar komend weekend. Zal ook wel lekker druk worden in de pub, party hardy :P

Ok dan nu iets heel anders en iets wat meer slaat op de titel van mijn verhaal:
Hier op stage hebben ze me een baan voor 4 maanden aangeboden van september tot en met december. Na lang wikken en wegen en te hebben gekeken of het allemaal financieel mogelijk was en gecontroleerd of het kon op de uni in Amsterdam heb ik besloten dit aanbod aan te nemen!
Dit betekent dat ik niet rond mijn verjaardag in September terugkom, maar dat ik begin januari terugkom. Om precies te zijn 5 januari 2013, 9 uur in de ochtend land ik op Schiphol.
Dit betekent dat ik dat eerst 3 maanden reis door het Zuider Eiland van NZ en door Australie.
Mijn werkzaamheden hier in NZ zitten er vlak voor kerst op, maar als ik dan toch blijf leek het me voor mijzelf wel zo leuk om kerst en oud en nieuw eens te vieren bij de bbq :P
Ik zit er zelfs aan te denken om oud en nieuw te vieren in Sydney, aangezien ik terugvlieg naar NL vanaf Sydney en ik daar toch heen moet, is toch wel gaaf om het massive vuurwerk vanaf The Opera Building te zien =D
Maar goed, ik hou jullie op de hoogte.
Heb wel besloten om die andere maanden dat ik in Hamilton ben ergens anders te gaan wonen, want ik ben het een beetje zat waar ik nu zit, er zit gewoon echt niets bij. Ze zijn heel aardig hoor, maar ik heb er niks mee.
Daarnaast heb ik ook besloten toch een autootje te kopen nu, want ik trek nog eens 4 maanden zonder auto echt niet, ik moet wel weg kunnen wanneer ik wil.


Dit was eigenlijk wel een beetje wat ik wilde vertellen. Dus oogjes dicht en snaveltjes toe, tot de volgende update maar weer :P

Liefs xx

  • 17 April 2012 - 07:59

    Theo Sleddens:

    Ik heb zojuist me afgemeld voor je updates.
    Waarom?
    Ik krijg het idee dat ik met een behoorlijk verwend meisje te doen heb.
    Veel kritiek als het gaat om de normal way off live maar als iedereen het maar naar je zin maakt vindt je het wel goed.
    There are Good Times and Bad Times so take them Bot hes en laat kritiek achterwegen.

  • 17 April 2012 - 08:25

    Stefan, Joyce, Floor:

    Hey meis,

    Fijn om weer een update te lezen en supergaaf dat je langer blijft! Lekker als je straks idd een eigen auto hebt. Dan kan je net even wat meer en ben je niet zo afhankelijk van anderen!

    Geniet er van hoor, je hebt nog een gave tijd in het vooruitzicht.

    Ennuhh...wat is het toch met mensen dat ze altijd iets negatiefs moeten zeggen? In een reactie zetten dat je kritiek achterwege moet laten, maar zelf wel kritiek geven. Als je geen zin hebt om iets te lezen doe je dat gewoon lekker niet, maar zo'n reactie is niet nodig. Pfffff.....

    Dikke kus van ons Claus!

  • 17 April 2012 - 09:12

    Brenda:

    Hahah, lekker naief ben ik zeg. Dacht dat je een update schreef omdat je extensions in je haar had laten zetten.....

    Maar lekker zeg. Ben wel een beetje jaloers eigenlijk. Fijn dat je zo geniet.

    Succes met het zoeken naar andere woonruimte en een auto.

    XX

  • 17 April 2012 - 09:44

    Deb:

    Hey Claus,

    Ben er nog niet uit of ik blij of verdrietig ben dat je langer blijft.. Nee hoor, geintje, echt super gaaf.

    Gelukkig is een blog om te ventileren, en dan maakt het niet uit wie er wat van vind :D

    Ga nog lekker verder genieten. Ben benieuwd naar de komende avonturen.

    xxx

  • 17 April 2012 - 10:19

    Tineke:

    Hoi Lieffie,

    1e reactie graag deleten, krijg je alleen maar meer jeuk van ;-)!
    Ben je ook van deze mug verlost!

    Lees dat je het allemaal goed onder controle hebt, en ondanks een dipje ook weer leuke tijden beleeft.

    Goed besluit om na het reizen weer eens andere woonruimte te nemen, lifes go`s on, en verandering van spijs doet eten haha.

    Neem je wel foto`s van het race gebeuren, kunnen wij een beetje mee genieten.

    Liefs en dikke kus.

  • 17 April 2012 - 10:22

    Tineke:

    even aanvulling, stefan en joyce is 2e reactie, die is superlief.

  • 17 April 2012 - 10:37

    Clau V K:

    Gelukkig ken ik hele Theo Sleddens niet en zo te lezen hij mij ook totaal niet :P
    Aangezien deze blog voor vrienden en familie is die wel degelijk weten hoe ik in elkaar steek en weten dat ik non-stop praat en alles vertel wat in mijn koppie omgaat. Daarnaast is het denk wat minder leuk om alleen maar te vertellen over hoe saai mijn dagen zijn geweest, ik zou die verhalen iig skippen als lezer. Verder...als ik echt zoveel kritiek zou hebben, beetje gekke actie om mijn verblijf in dezelfde stad waar ik ondertussen iedereen al herken zou verlengen met 4 maanden, is 't niet?!
    Denk dat meneer Theo maar even naar de toilet moet, zit vast en zeker een drol vast die er niet uit wil....lopen klagen over kritiek geven, tsss.... ;)

  • 17 April 2012 - 13:36

    Johan:

    Leuk hoor, Claus.
    Geniet er maar van maar doe wel beetje voorzichtig hè. En wat dat "Holden" betreft.......
    ....... :-(

  • 17 April 2012 - 14:55

    Renske:

    Schattie, je leven daar klinkt erg goed!!! Blijf er enorm van genieten en ik blijf graag op de hoogte van je leventje ver weg ;) Ik ben trots op je, ook al zal ik je ook blijven missen hoor ;) Spreek je snel! Liefs xx

  • 17 April 2012 - 18:04

    Wilma:

    bedankt voor de update, Ik vind dat je ondanks je rustige paasweekend toch behoorlijk veel verschillende dingen mee maakt :)
    Het klinkt alsof je je daar behoorlijk thuis voelt, een autootje, andere woonruimte..... geen heimwee???
    nou werk ze, en geniet met volle teugen....tot de volgende update

  • 17 April 2012 - 18:59

    Helma Sonneveld:

    Leuke update en wat gaaf dat je langer blijft, kerst met een BBQ, echt anders sfeertje, wij weten niet meer beter, haha

  • 20 April 2012 - 17:44

    Mignon:

    Theo Sleddens...... en wie zit er op jouw o zo belangrijke mening te wachten?! Zeikend hert.

    Claus, keep on the good works!

  • 09 Juni 2012 - 19:47

    Els:

    Nou, wel gaaf dat ze je langer willen vasthouden; doe je het toch goed zou je zeggen.
    En goed om naar huisvesting te zoeken waar je het leuker hebt, en dat lezen we dan ook weer. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 33180

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: