Auckland en meer - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu Auckland en meer - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

Auckland en meer

Door: Clauvk

Blijf op de hoogte en volg Clau

29 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb. Ik heb in deze tijd genoeg meegemaakt, maar de meeste dingen zijn niet zo heel boeiend om over te schrijven (al is het toch een hele lap tekst geworden, dus als je geen zin hebt om het te lezen in 1x doe het in delen ;)), het zijn meer dingen die ik hier mee maak in het dagelijkse leven op stage, werk en in huis.
Zo ben ik 3 weken geleden begonnen met werken in de pub, morgen ga ik aan mijn 4e week beginnen. Ik heb ondertussen betaald gekregen op mijn NZ bankaccount die ik moest aanvragen, net als mijn NZ sofinummer, wat nog een tijdje geduurd heeft, maar ik heb het :P
Werk bevalt heel goed, het is een leuke club met mensen, al ben ik wel de oudste, zeker nu vorige week van manager gewisseld is, de vorige was 2 jaar ouder dan ik, de nieuwe is 2 jaar jonger dan ik, de rest is allemaal tussen de 18-24 jaar, maar ik merk er eigenlijk maar weinig van, ik voel me ook stuk jonger :P Het is bijna elke avond wel gezellig en een sort feestje, ik krijg betaald om te stappen zeg maar :P
Het is gelukkig ook prima vol te houden. 2 weken terug was het St. Patricks Day en dat is de drukste dag van het jaar voor de pub, het was ook echt super druk!!! Ik heb die dag 12 uur gewerkt ofzo en ik was echt gesloopt! Ik heb die dag 1x pauze gehad van 10 min nadat ik erom gevraagd had, daarna voelde ik me ook een stuk beter, daarvoor werd ik behoorlijk sago van alle drunken mensen die aan het duwen waren en die dachten leuk te zijn en vanalles te doen met de stapel glazen die ik in mijn armen droeg. Maar verder was het erg gezellig.

Stage gaat ook erg goed, we hebben bijna alle resultaten binnen en zijn al begonnen met het verwerken van een deel. Ik heb de 1e versie van mijn paper van de introductie en methoden al af en die worden momenteel gecontroleerd door mijn AMC begeleider. Mijn begeleider hier heeft ze al goed gekeurd. Dus erg fijn.
Ik heb alleen wel een hart gekregen wat die muizen betreft, want ik kan ze echt niet meer afmaken, in plaats daarvan heb ik ze grotere leefruimtes gegeven en speeltjes in de hokken gedaan :P Heb ook totaal geen moeite meer om ze op te pakken :P Van de week was er een junkie ontsnapt, want die zijn enorm springerig. Daar lagen we dan met zijn 2en op de grond een muisje pakken :P Super grappig en schattig die beestjes.

Verder ben ik de afgelopen 2 weken 3x naar Auckland gegaan, 2x om colleges te volgen over anesthetica enz belangrijk voor mijn project (alhoewel ik van het meeste al op de hoogte was). Ik kon met Logan meerijden voor die colleges, want hij gaf de lessen, dus erg relaxt en voordat we de colleges hadden hebben we eerst nog even beetje sightseeing in Auckland gedaan. Mount Eden (uitgedoofde vulkaan met een krater en uitzicht over city centre) en Queenstreet (grote shopping centre :P).
1 keer ben ik naar Auckland gegaan met Logan, Maher en Leyla en dat was de dag na St. Paddys Day (stel je even voor iemand die 5 uur geslapen heeft ofzo van vrijdag op zaterdag, daarna gewerkt heeft van 5 tot 5 en bij thuiskomst gedoucht heeft en wakker is gebleven omdat ze een half uur later weer op zou moeten staan omdat ze opgehaald zou worden om naar Auckland te gaan ;)) Redbull was mijn vriend die nacht ;) En ik heb 4 uur geslapen in de auto, 1,5 uur gedurende rit en 3 uur terwijl iedereen een hardloopwedstrijd in Auckland deed en voordat we gingen sightseeen. Heb eigenlijk prima geslapen in de auto en ik was daarna ook topfit.
Heb in dit land niet zo’n last van vermoeidheid en zeker niet na korte nachten, komt denk toch omdat ik hier totaal geen stress heb wat mijn hoofd bezig houdt en energie kost :P
In Auckland zouden we naar een groot museum gaan, maar Maher en Leyla voelden daar niets voor, dus de plannen gewijzigd naar vulkanen. Was eigenlijk een prima dag, maar had hiervoor eigenlijk niet speciaal mee gehoeven, dus dat was dan weer een beetje jammer.
Sprak later Corine (NL meisje uit Wageningen die ook bij mij op de universiteit een stage loopt bij de biologie en ik hier dus heb leren kennen) en die wil ook graag een keer naar Auckland, dus wij gaan samen een keer de musea doen en naar de SkyTower.

Verder ben ik in de afgelopen weken een paar keer naar de bios gegaan, 1x naar soort filmhuis (alleen is dat hier super chique) waar de vriend van Corine werkt en we dus met korting heen konden en 1x naar een gewone bios. Nou de gewone bios verkoopt hier dus popcorn en frisdrank in een maat waar ik letterlijk in kan zwemmen, dat is echt niet normaal zo gigantisch!
En we hebben een aantal movienights op de uni gedaan met take away eten, was ook erg gezellig. Hebben nu de 1e 2 films van Lord of the Rings gezien.

Van het weekend heb ik met Corine een fietstocht gemaakt langs de rivier de Waikato die door Hamilton gaat. Was een hele leuke route, alleen verdwaalden we halverwege. In NZ is het heel normaal dat je uitkomt op een snelweg en langs de snelweg fietst, ondanks ons stomme helmpje voelden we daar toch niet zoveel voor. We kwamen uit eindelijk uit bij een zuiverfabriek en vanaf daar konden we niet echt verder. Wel hebben we een soort samenkomstplaats van Maori gevonden waar wat Maori palen stonden. We waren eigenlijk op weg naar de hoofdstad van de Maori waar de Maori koning woont (Nguarawhaia ofzoiets, wat nauwelijks uit te spreken is en ik voor het gemak Nigaragua noem en wat elke NZ aan het lichen maakt :P). Helaas niet gevonden, dus volgende keer doen we het met een auto :P
Halverwege de fietstocht kreeg Corine alleen iets in haar oog wat bleef prikken, na 3 uur was dat nog steeds en toen ben ik met haar naar het ziekenhuis gegaan, waar een gigantische wachtrij was en warden we verwezen naar een kliniek in het centrum en daar was er dus niemand en werd ze gelijk geholpen. Uiteindelijk moest ze in het kamertje veel te lang wachten op de dokter en heeft ze na goed wrijven uiteindelijk het zelf kunnen verwijderen wat er in haar oog zat en was ze de pijn ook gelijk kwijt. Maar goed, toch even de eerste hulp gezien hier.

Over het ziekenhuis gesproken, ik heb vorige week op de OK meegelopen met Jamie Sleigh (anesthesist) en gekeken hoe het er hier allemaal aan toe gaat. Was best interessant om te zien wat er allemaal hetzelfde was en wat anders. Anesthesiemedewerkers hebben hier zoiezo een hele andere verantwoordelijkheid, ze mogen niet alleen op de OK blijven bij de patient, ze mogen nauwelijks intuberen en eigenlijk wordt de kamer met name gedaan door een assistant en een staf arts en de medewerker trekt eigenlijk alleen de medicatie op en geeft de intubatie materialen aan.
Ze willen wel naar het Nederlands/Zweedse system, schijnbaar zijn wij internationaal het hoogst en hebben we de meeste verantwoordelijkheid en skills. Mocht dan ook aardig wat doen op OK :P
Erg gaaf! Ow en ze hebben vanuit de OK uitzicht op een paar prachtige Bergen :P

Vanmorgen ben ik naar de Waikato Balloons Festival geweest, dit is een festival die een aantal dagen duurt en dan zijn er zo’n 25 luchtballonnen die gelijk de lucht in gaan, best een gaaf gezicht. Waren echt 3 gigantische bij, 2 kangaroos en 1 gigantische kiwi vogel en die laatste ging vanmorgen voor het allereerst de lucht in. Morgenochtend ga ik weer en dan stijgen ze op als het nog donker is, dus ik moet echt om half 6 mijn bed uit, maar het schijnt een heel mooi gezicht te zijn, dus ben benieuwd :P

Verder heb ik nog te melden dat van 19-23 april in Hamilton voor de laatste keer de V8-race gehouden wordt, dit is een autorace en ik woon zo’n beetje naast de racetrack die nu gebouwd wordt op de weg :P
Ik ga proberen hierheen te gaan, want dat is wordt echt gaaf met al die geluiden en die racemonsters die voorbij komen. Een race tussen ford’s en holden’s (opel’s). Het enige is alleen dat mijn huisgenoot blijkbaar besloten heeft om die dagen haar huis te verhuren aan een raceteam. Zelf gaat ze in die tijd naar Auckland naar haar moeder en ik mocht mee (want dat gaat zo lekker met stage en een baan en daar heb ik zo’n zin in met iemand die ik nauwelijks spreek en waar t eigenlijk niet zo mee klikt :S) en anders moest ik maar even een vervangende woonruimte vinden bij vrienden voor die nachten :S Uhm…volgens mij huur ik daar een kamer en had ze mijn kamer nooit zomaar mogen uitverhuren? En misschien moet ze mij gewoon even laten mee genieten van de tonnen geld die ze ervoor krijgt?
Nou goed ik was dus flink over de zeik en ik had besloten toch maar voor een ander huis te zoeken, die ik in eerste instantie ook wel had gevonden maar na heroverweging toch gelaten heb.
Ik heb het nou zo geregeld dat ik die nachten in het huis van mijn studiebegeleider blijf want die is er toch niet met zijn gezin en die had het zelf voorgesteld en vanwege de ligging blijf ik in dit huis, maar met de kosten ben ik nog steeds niet tevreden en het contact met mijn huisgenoten (Alex en haar vader) heb ik nog meer verminderd ;) Heb er gewoon echt geen behoefte meer aan. Dus dat is het enige minpuntje van de afgelopen weken.

Moet wel zeggen dat de stad aardig mijn stad is geworden en dat ik aardig gewend ben en heel goed de weg kan vinden. De stad is echt 2x zo groot als Leiden, maar in City Centre komen toch vaak dezelfde mensen en er wonen echt een stuk minder mensen dan in Leiden, dus je herkent snel gezichten en je groet al snel de halve stad :P

Het weer is nog steeds heerlijk, alhoewel pas iemand tegen me zei dat ik erg zomers gekleed was voor een koude winterdag (24 graden en volledig zon, geen briesje). Heb toch even gezegd dat ik normaal met dat weer op het strand lig en blijkbaar was dat gek :S (Ik had het echt bloedheet en dat heb ik niet snel).

Nou deze update is behoorlijk lang geworden, zal proberen de volgende update wat sneller te plaatsen. Had het niet echt verwacht want naar mijn idee had ik niet zoveel interessants meegemaakt, maar goed, meer dan ik dacht dus :P

Tot snel!
Liefs xxx

  • 28 Maart 2012 - 15:54

    Tineke:

    Leuke foto`s zeg.
    De weken vliegen zo wel voorbij, je bent nu al 2 maanden in NZ.
    Voor je het weet, zit je weer gezellig naast mij op de bank :-)
    Toch maar besloten om niet van kamer te veranderen, ach het is toch maar tijdelijk, dus dat hou je vast nog wel vol.
    Fijn dat je stage ook goed gaat.
    Hou je goed, en tot skype :)
    Dikke kus

  • 28 Maart 2012 - 16:39

    Tineke:

    Claudia de vrijheidstrijder, als je klaar bent met je stage, ga je dan ook alle hokken van de muizen openzetten :)
    Zie je nog met mij samen op de tafe zitten omdat er een muis door de kamer liep.
    Maar top van je hoor!

  • 28 Maart 2012 - 16:52

    Frenny:

    Wat een leuke foto´s.
    En wat vliegt de tijd. Volgens mij heb je het wel naar je zin daar. Nog even en je komt niet meer terug ;-).

    Succes verder met je stage!

    Groetjes,

    Fren

  • 28 Maart 2012 - 19:33

    Helma Sonneveld:

    Leuk verslag, je houdt je lekker druk met een gevarieerd program, succes met je verslag! :)

  • 29 Maart 2012 - 18:35

    Renske Van Der Velden:

    Lieverd, heerlijk om een verslag van je te lezen!!! Je hebt het prima naar je zin zo te lezen!! Prachtige tijd!
    Geniet ervan !! En ik stuur je snel een mailtje of snel ff skypen he!
    Dikke kus xxxx

  • 30 Maart 2012 - 20:17

    Steef, Joyce, Floor:

    Leuk en fijn om weer een update te lezen, en fijn dat het zo goed met je gaat! Gave foto's hoor! Met je motor gaat alles goed, hij rijdt heerlijk. Nu helaas wat minder weer...Geniet lekker daar en we spreken elkaar snel! Liefs van ons!

  • 01 April 2012 - 10:57

    Mignon:

    Jee Claus, wat moet het heerlijk zijn daar!! (behalve dan dat nare kind die je kamer verhuurt).
    Ik smul van je verhalen xx

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 33138

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: