Kia Ora - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Door: Clauvk

Blijf op de hoogte en volg Clau

07 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Kia Ora!

Ik moest dat ook maar eens gaan zeggen, nu ik toch in dit land zit :P
Voor de onwetenden, kia ora betekent hallo oid in het Maorisch :P

Weer 1,5 week voorbij en weer een en ander gebeurt in de week.

Om te beginnen met goed nieuws: sinds maandag heb ik mijn paspoort terug inclusief visum, inclusief toestemming om te mogen studeren :P Jippie! Ik kan weer alles doen wat ik wil :P

Om verder te gaan met minder leuk nieuws: Renske heeft me verlaten =( ;) Nee hoor, Renske is doorgereisd naar Zuid-Afrika om daar wat projecten te doen de komende 2,5 maand (super trots op dat meiske) Maar ik ga haar heel erg missen hier, het was fijn om haar in de buurt te hebben en het afscheid was dus ook niet zo vrolijk ;)
Maar gelukkig is ze al veilig aangekomen in Port Elisabeth.

Afgelopen vrijdag ben ik naar Drury afgereisd naar Helma en Guus waar ik ook de eerste nachten van mijn verblijf in NZ heb doorgebracht en waar Renske nu dus ook was (aangezien het haar oom en tante is). Zaterdag hebben we de Coast to Coast Walkway gedaan door Auckland en hebben we de highlights van Auckland gezien, zoals de one tree hill, mount Eden, skytower, city centre, bays of Auckland en de stad zelf. Was een leuke wandeling van 16 km en goed te doen. Even een feitje over Auckland: NZ telt 4 miljoen mensen en 1,5 miljoen daarvan woont in Auckland (de stad is bijna net zo groot als Londen), so a big city!

Die zaterdag stormde het aardig aan het begin van de dag, harde windstoten en af en toe werd er aan de hemel een luik opengeschoven en een emmer water leeggestort om daarna de luik weer even te sluiten voor een paar minuten :P

Ondertussen is het weer aardig opgeklaard en ben ik weer lekker bruin geworden :P Gister heb ik met 2 collega's en met de vriendin van 1 van hun een berg beklommen. Dit was geen wandeling zoals ik die eerder gedaan had met een looppad enzo, al was het wel gelegen in hetzelfde National Park, dit was echt een wandeling als: zoek de weg met de minste weerstand en zak niet door de sneeuw :P
We hebben de hoogste berg van het noordereiland van NZ beklommen: Mount Ruapehu. Dit is een nog actieve vulkaan, wat ook te zien was tijdens de wandeling door allemaal geothermische gebieden die heter waren dan de rest van de berg en waar dus ook letterlijk de stoom afkwam. Er zijn recent ook kleine uitbarstingen geweest in de berg zelf, want op sommige plekken lag verse aarde bovenop ijs en sneeuw (ja de berg lag vol met sneeuw door de storm van zaterdag).
Sommige stukken was de sneeuw ook dun doordat het aan de onderkant wegsmolt door de warme aardbodem eronder, hierdoor was je dus af en toe een been kwijt die er doorheen zakte :P
De wandeling was echt prachtig en je zag ook heel duidelijk de gebieden waar delen van Lord of the Rings waren opgenomen (ook hier was namelijk een deel van die film opgenomen).
Het is heel gek, maar overdag was het bloedheet, ik liep in mijn korte broek en mijn shirtje door de sneeuw te banjeren, wat eigenlijk heel verkoelend was.
Logan en ik redden het helemaal tot aan de top en hebben The Crater Lake gezien, super gaaf! Het idee dat je op het hoogste punt van het noordereiland staat!
Voor de terugweg hadden we nog 1,5 uur om de skilift naar beneden te pakken, terwijl de heenweg 4 uur heeft geduurd. We hebben op de heenweg alleen echt onze tijd genomen om foto's te maken, daarnaast waren sommige stukken letterlijk bijna verticaal omhoog klimmen, het was super stijl (en jep dat was allemaal in de sneeuw en ijs :P)
We hebben die 1,5 uur gehaald want in de sneeuw terug is niet zo moeilijk :P Vooral niet als je het op mijn manier doet! Bovenop de berg was het namelijk vrieskoud en ik had me daar dus goed aangekleed, op de terugweg had ik geen zin om mijn gladde waterdichte sportbroek uit te trekken, ik gleed op een gegeven moment op een verticaal stuk naar beneden uit in de sneeuw en gleed zo'n 25 meter ofzo naar beneden, super gaaf (ja ja best link, had tegen een rots kunnen knallen want ik kon niet stoppen, maar mijn voeten en handen zijn sterk dus ik kon me tegenhouden tegen een rots en ik heb er niets aan overgehouden) Eigenlijk baalden we met zijn allen dat we het niet hebben gefilmd :P
Al met al een hele leuke wandeling met heel goed gezelschap en was een goed gevulde dag (het was namelijk ook nog 3 uur heen en 3 uur terug rijden :P).

Dit waren al met al de actieve hoogtepunten van de week.
Verder voor mijzelf wel een hoogtepunt: ik heb een baantje =D
Ik had vorige week donderdag een try-out in een Ierse pub hier achter mijn huis, en ze wilden me heel graag hebben, dus ik ga 3 avonden in de week achter de bar werken :P Altijd al eens willen doen en het is echt super leuk. Ik versta alleen geen kiwiaans :P en van de meeste drankjes heb ik in mijn leven nog niet gehoord, maar gelukkig bestellen de meeste mensen bier en tappen ging me gelijk goed af :P
Wordt wel even druk naast mijn stage, maar het wordt leuk! Morgen is mijn eerste avond als werknemer dus ben benieuwd =)

Stage verder gaat prima en zijn gangetje. Vandaag was ik bezig met het verwijderen van de hersenen bij het muisje, totdat hij piep piep zei! Ik schrok me dood (je moet je voorstellen, een onthoofd muisje, waarbij de schedel openligt, dat beestje is dood als het maar dood kan zijn en het piept 2x) Ik heb het Logan af laten maken, want ik rende er vandoor :P Vond het zo zielig en stiekem wat freaky :P

Verder heb ik even niet zoveel te melden, maar denk dat jullie wel genoeg leesvoer hebben gehad.
Ik zal nog wat foto's erbij plaatsen van de wandeling van gister. Heb er ook 1 op facebook gezet toen ik bovenop de top stond, helaas zie je de diepte niet zo goed, maar achter mij is het gewoon grond en opeens wordt het wit, dat is dus de vulkaan en de afgrond. Ik ga proberen die foto ook hier te plaatsen, maar weet niet of het lukt, want die komt van mijn telefoon af en ik krijg hem helaas even niet overgezet naar de computer.

Hoe is het leven verder in NL? Iedereen aardig op weg met stage en werk ed?

Liefs!
xx Claus




  • 07 Maart 2012 - 07:24

    Tineke:

    Nooit geweten dat jij zo wandelaar was ;-) als het maar een moeilijkheidsgraad in zich heeft, lees ik uit jou verhaal, dus de berg is bijna helamaal verticaal beklommen begrijp ik.
    Ik heb hartelijk moeten lachen om het zielige verhaal van het muisje, ik zou ook gillend weggehold zijn.
    Succes met tappen morgen, enne tip toch maar oordoppen in als je naast de band staat te werken.
    Liefs Tien

  • 07 Maart 2012 - 07:27

    Clau V K:

    Ik doe alles graag lastig, weet je toch :P Nee maar het maakt het wel een stuk leuker :P

  • 07 Maart 2012 - 10:18

    Wilma:

    mooie foto's zeg en door de wolken zie je best dat het heel hoog is...ach tien ze is nog jong dus kan ze klimmen als een berggeit toch?.....was het niet lastig ademhalen zo hoog? leuk dat je een baantje hebt in een ierse pub, waar zijn dan de ieren?
    dat van die muis klinkt heel eng!!!!!!

  • 07 Maart 2012 - 18:23

    Renske:

    Hee liefie, awh ik mis jou ook erg!!! Maar wow, wat een super vette fotos! Ik ben trots op je! :D En die muis, bah!!!!! Afschuwelijk!
    Succes van het weekend met werken en ik spreek je snel he! Liefs xx

  • 07 Maart 2012 - 20:14

    Clau V K:

    Hai Wilma,
    Ik kan zeker klimmen :P Hihi!
    Maar nee hoor totaal geen problemen met ademhalen, op dat moment heb je zoiezo tekort adem doordat je zo stijl omhoog loopt, dus ben je er eigenlijk niet mee bezig.
    De ieren zijn daar toevallig echt in de pub, ik heb er een paar weken geleden een aantal ontmoet die ik regelmatig spreek hier, maar het zijn toch vooral de echte Kiwi NZers die er lopen hoor ;) Moet alleen even oordoppen aanschaffen, want die muziek is daar echt zo gigantisch hard, kom elke x thuis met suizende oren (that can't be good :P).
    En die muis...ik denk dat ik het laatste restje lucht uit de luchtpijp kneep ofzo en dat dat het geluid maakte, maar het was wel ff scary ja :P

  • 08 Maart 2012 - 01:27

    Helma Sonneveld:

    Super !!! fotos, en je had echt de beste dag van de week getroffen qua weer, jaren geleden ook gedaan, maar veel minder sneeuw en we raakten de weg kwijt, omdat er zoals je al zei geen "loopweg" is. Echt gaaf hoor!!! Succes deze week met je werk en stage xx

  • 09 Maart 2012 - 13:23

    Indi:

    Wat ben je toch stoer Claus ;-)

  • 19 Maart 2012 - 14:08

    Chris En Frenny :

    Hey Claus!

    Wat beleef je weer een goede avonturen zeg. En prachtige foto's.

    Hier in Nederland gaat alles verder z'n gangetje. Het weer is inmiddels wel beter dan mijn laatste berichtje. Nu lekker zon en +15. Genieten dus.

    Succes met de studie verder en tot je volgende berichtje.

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 33179

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: