Top weekend! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu Top weekend! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Clau K - WaarBenJij.nu

Top weekend!

Door: Clauvk

Blijf op de hoogte en volg Clau

20 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hoi allemaal,

Even een update over mijn weekend, want die was geweldig!!
Vrijdag had ik maar een half dagje stage want mijn begeleider ging vroeg weg en ik had afgesproken met Renske dat ze me zou komen ophalen, om daarna richting Taupo/Tongariro te gaan en daar te overnachten om zaterdag met haar en een wat neefjes van haar de Tongariro Crossing te lopen.
We pakten nog even spullen in en tijdens het uitzoeken van wat spullen kwam mijn vriend Kakkie/Lakkie (wat je leuker vind) te voorschijn, gegild hebben we, echt gegild! Ik kwam met het briljante idee om hem op te zuigen :P We hebben echt de hele kamer gestofzuigd en onderste boven gekeerd, want elke keer verdween die. Hij liep over mijn bed, dus alles afgehaald, ow het was echt vies. Maar Renske kan nu beamen dat dat beest dus echt gigantisch was!!
We hebben geprobeerd hem zoveel mogelijk te filmen als bewijs, helaas is een deel niet gefilmd omdat de camera schijnbaar niet aanstond.
We zijn uiteindelijk weggegaan naar Tongariro met een levende kakkerlak in mijn kamer, omdat het zuigen niet zo'n succes was. Zodra hij op de stofzuiger sprong zijn we gillend de kamer uitgerend (het idee dat dat beest zo'n meter bij je handen vandaan is met alleen en ijzeren buis ertussen is echt ieuw....)

De Tongariro Crossing is een wandeling van 7 uur door een vulkanisch gebied, waarvan 1 vulkaan 5 jaar geleden nog actief is geweest (niet heel heftig hoor).
Zodra Renske bij mijn huis was, waren de vriendinnen herenigd hoor!! Wat was het super om haar een knuffel te geven en zooo vreemd aan de andere kant van de wereld en zooo vertrouwd.
Nou voor de mensen die ons allebei kennen, je kunt al begrijpen, dit weekend is het niet meer stil geweest tussen ons :P
We hadden 2,5-3 uur rit voor de boeg, zonder radio, maar goed die hadden we denk toch niet gehoord, veel te veel te kletsen natuurlijk.
's Avonds een gezellige avond in het hostel gehad en de volgende dag om kwart voor 6 op voor de tocht! Alles bepakt en bezakt, 3 soorten kleding bij me, want tijdens deze tocht heb je 4 seizoenen in een.

Nou de tocht was lang, maar zeer zeker alle moeite waard, het was echt prachtig. Helaas is het op foto niet echt vast te leggen, ik heb geprobeerd het op video goed over te brengen, maar om te weten hoe het is moet je er eigenlijk midden in staan.
Je voelt je zo ontzettend klein als je daar staat. En die kleuren die opeens opdoemen. Elke 10 meter is er een ander beeld en is de omgeving voor je ogen veranderd (mijn nieuwe slogan: elke 10 meter is het anders (he Rens ;), ik scheen dit elke 10 meter ook te herhalen van ongeloof :P).
Halverwege de top op het hoogste punt zie je grote zwavel meren, die echt stinken naar verrotte eieren ;) Maar zo helder blauw en zooo groot.
Ik kan nog wel uren doorgaan, maar denk dat het wat saai wordt ;) Ik heb in ieder geval een aantal foto's toegevoegd.

Na de tocht die op het eind toch wel een beetje lang werd moesten we weer 3 uur naar huis. Maar in de auto waren we al heel blij dat we onze schoenen konden vervangen voor slippers.
Ik moest eigenlijk al de hele dag naar de toilet, maar elke keer stond er voor de toiletten een gigantische rij, dus we besloten maar bij de eerste beste Mc Donalds te gaan. Je raadt het al...als je er 1 nodig hebt, dan komt die niet :S
Dus uiteindelijk na ruim 2 uur autorit en 7 uur wandeling en heel veel lachstuipen omdat Renske weer eens een grap maakt, begon ik toch wel buikpijn te krijgen en deed ik het letterlijk bijna in mijn broek, waardoor ik genoodzaakt was toch ergens in de bosjes te gaan. Jep...je raadt het al...zodra je die nodig hebt zijn die ook nergens te bekennen. Dus ik was genoodzaakt mijn plasje te plegen tussen 2 openstaande autodeuren onder het toeziend oog van een koe en naast een zeer gierende en brullende Renske die op de uitkijk stond ;), met een aantal grassprieten tussen mijn kont :S Hilarisch, kun je je wel inbeelden denk. Hier heb ik overigens (gelukkig) geen foto's van ;)

Na thuiskomst zijn we even boodschappen gaan doen en aangezien mijn paspoort bij de ambassade ligt konden we het wel schudden om wijn te krijgen bij de supermarkt :S Dus wij naar een andere supermarkt en Renske heel volwassen zelf naar binnen laten gaan en gelukkig kwam ze terug met 2 flesjes :P
's Avonds na ons wijntje zijn we even Hamilton City ingegaan om even het nachtleven te ontdekken, wat best leeft, ouderwets gezellige avond met Rens gehad in een Ierse pub met een live band.
Toen we thuiskwamen werden we opgewacht door onze lieve gore vriend Kakkie/Lakkie! Vreselijk...maar Renske was super moedig, ze heeft hem gesmasht met haar slipper onder toeziende videocamera en een ieuwende Claudia. Ben nog steeds trots op haar en ik walg nog steeds als ik eraan terug denk :P Maar...we hebben heerlijk geslapen ;)

Zondag zijn we lekker naar het strand gegaan om onze heup/bil/beenspieren wat rust te geven, want die voelden we wel na een nacht slapen en ik heb Renske even meegenomen naar de waterval die Alex me vorige week had laten zien. Heel mooi allemaal.

Gisteravond zijn we met mijn collega's naar een Cricket Game gegaan (Nieuw-Zeeland - Zuid-Afrika), en dat was echt heel gezellig! En...we snappen nu hoe Cricket werkt. Best een leuke sport ;)

Vandaag is Renske met me meegeweest naar stage om te zien hoe dapper ik ben met het onthoofden van een muis, wat ik nog steeds een beetje een vies karwijtje vind, maar geloof dat Renske helemaal gruwelde :P

Nu ga ik zo lekker naar huis, want ik zit nog op stage (nog steeds geen internet thuis =( )
Maar het was echt een super weekend en bedankt voor alles lieve schat! Het was super, tot snel!!

En voor de rest, tot snel bij een volgende update ;)

Liefs xx

  • 20 Februari 2012 - 06:13

    Johan:

    Leuk hoor. maar die afgrond foto is niet echt mijn ding. Van 'n afstandje is het ook heel mooi hoor! :-)

  • 20 Februari 2012 - 06:37

    Renske:

    Was super!!!!!!! :D Tot vrijdag, op naar de skydiving!! Liefs

  • 20 Februari 2012 - 09:19

    Helma Sonneveld:

    Wauh wat een mooi land, je zou er maar wonen!

  • 20 Februari 2012 - 09:20

    Clau V K:

    Hahaha! Nou ik ben jaloers ;) Wie weet he, de toekomst. Die 4 miljoen worden er misschien 4 miljoen en 1 ;)

  • 20 Februari 2012 - 09:23

    Tessa:

    Echt leuk om jullie samen op de foto te zien aan de andere kant van de wereld! Geniet ervan ladies!

    Liefs

  • 20 Februari 2012 - 10:11

    Tineke:

    Eindelijk foto`s, super mooi daar zeg.
    Wel jammer dat yakkie (de kakkerlak) niet op foto staat, was ik wel heel benieuwd naar haha.

  • 20 Februari 2012 - 10:48

    Mignon:

    Wow; het is daar echt prachtig zeg!

  • 21 Februari 2012 - 23:37

    Clau V K:

    Yakkie!! Dat is zijn naam :P Hihi, goeie ;)
    Ja het is hier echt heel mooi, dit kom je echt nergens anders tegen volgens mij.

  • 22 Februari 2012 - 08:19

    Frenny:

    Leuke foto's. Het is toch wel een mooi land. Jammer dat mijn vakantiedagen voor dit jaar al zo goed als op zijn. ;-)

  • 22 Februari 2012 - 14:28

    Wilma:

    leuke foto's en het klinkt lekker avontuurlijk, maar als je een muis kan onthoofden is een kakkerlak pletten toch geen probleem :).....lijkt me griezelig zo'n monster die door je kamer sprint brrrr....
    leuk dat je zo geniet.....en nog geen last van heimwee?
    groetjew

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 33086

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: