Living the Dream! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Clau K - WaarBenJij.nu Living the Dream! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Clau K - WaarBenJij.nu

Living the Dream!

Door: Clauvk

Blijf op de hoogte en volg Clau

26 Juni 2012 | Australië, Hervey Bay

Hoi hoi,

Weer ruim een week voorbij en het was een enerverende week!
Na mijn vorige update ben ik weer gaan reizen, dit keer echter niet alleen. Ik ben gaan reizen met Martijn die ik in Cairns had ontmoet en die een Van had gehuurd. Dit geeft iets meer vrijheid dan een touringbus die maar zoveel bepaalde stopplaatsen heeft. Het enige is alleen dat ik de bus al betaald had en nu dus dubbele reiskosten heb en die zijn absoluut niet goedkoop, maar goed, daar moet ik maar niet teveel bij stilstaan :P

We zijn op weggegaan richting MacKay en hebben een aantal nachten kosteloos in de Van geslapen, dus dat was wel tof. Echt kamperen. Het wordt vroeg donker hier, dus lag elke avond vrij vroeg op bed, maar was wel verstandig ook aangezien ik me nog steeds niet top voelde. De verkoudheid was ondertussen voorbij, maar ik hoestte ondertussen de longen uit mijn lijf.

We zijn ook een nacht blijven slapen bij een national park met een gorge, 's ochtends mijn haar gewassen in de gorge, koud, maar toch heel bijzonder om zo je dag te beginnen!

Daarna zijn we doorgereden in de richting van Agnes Water/Town of 1770. Het heet Town of 1770 vernoemd naar James Cook die in 1770 aankwam in Australie.
Hier hebben we ge-scooteroo-ed. Dit is op choppers een trek doen van 3 uur. Het zijn echter mini-choppers en brommers. Was best grappig. Zagen allemaal kangaroos en hebben zonsondergang bij het strand gezien. Ik heb natuurlijk mijn motorrijbewijs, dus ik kreeg wel de kriebels om op een echte motor te stappen een keer :P
De volgende dag zou ik gaan surfen. Surflessen in dit land zijn best duur, maar in Town of 1770 is 3 uur les 17 dollar, ofwel 15 euro. Dit is echt helemaal niets, dus tja dat kon ik echt niet laten liggen!! Dit was in allereerste instantie waarom ik uberhaupt naar Australie wilde! Ik wilde leren surfen!
's Nachts had het geregend, maar het klaarde helemaal op en de surfdag was super weer!
We moesten eerst op het strand droogoefenen met opstaan enzo en toen na een half uurtje mochten we de zee in! Ik hou van de stranden hier, want alleen maar zand, geen steentjes of schelpjes of dingen die je kan voelen en waarom ik weg zou sprinten uit de zee :P Dus ik zonder angst die zee in :P
Nou...surfen is niet zo makkelijk, maar ik kreeg een compliment dat ik heel goed peddelde (al had ik zelf het idee dat ik totaal niet vooruit ging :P), maar peddelen en vaart maken is het belangrijkste.
Op een gegeven moment kreeg ik een beetje het gevoel en ik heb toch 4-5x echt op het board gestaan tot aan het strand! Zo ontzettend gaaf! Was echt super leuk om te doen! En nu ik een idee heb hoe het een beetje moet kan ik zelf een keer verder met oefenen. En laat ik in Nieuw-Zeeland nu vlakbij Raglan wonen (45 min) en zou dat nou het beste surf-strand zijn op het zuidelijk halfrond (volgens aardig wat professionele surfers), dus ik kan mijn geluk op =D

Vanuit Agnes Water zijn we naar Hervey Bay gereden om vanuit daar een 3-daagse Fraser Island Tour te doen met een 4WheelDrive auto!
Fraser Island is het grootste zand-eiland ter wereld en heeft dus zand en het enige regenwoud ter wereld dat op zand groeit.
De weersvoorspellingen waren ook prachtig!
De dag van de trip werd ik alleen nog zieker wakker dan ik al was met een migraine en hoesten enzo, maar knapte langzaam op.
Helaas zat het weer tegen die ochtend, maar ik hoopte dat het nog op zou klaren.
Fraser Island wordt ook wel een paradijs eiland genoemd met prachtige meren met silica zandstranden en blauwe meren.
Helaas hebben we 3 dagen regen gehad en ik ben deze 3 dagen behoorlijk ziek geweest met elke ochtend migraine aanvallen, hoesten en de laatste dag had ik zelfs mijn verkoudheid weer terug. Ik wist niet meer dat een mens zich zo beroerd kon voelen.
's Avonds waren we koud en nat van de regen en wind dus dat maakte het er niet beter op.
In eerste instantie zouden we kamperen op het strand, maar dat hebben ze ons niet laten doen door het weer en we sliepen dus gewoon in permanent tenten met bedden.

Ondanks het weer hadden we een leuke kleine groep met Martijn, Sophie (Duits meisje en ontzettend gezellige coole chick) en Joe (Taiwanees en stilletjes) en Mark (tourguide).
Mark wist ontzettend veel en was heel gezellig!
Ik heb een paar keer de 4WD mogen rijden, ow echt super gaaf als je dan over het strand rijdt en door het zand op kleine wegentjes, heerlijk!!
Ik heb oog in oog gestaan met dingo's (wilde honden, heel agressief) en walvissen vlakbij de kust zien zwemmen! Geen haaien, maar die komen daar wel veel voor!

Gister ben ik teruggekomen en ik heb mezelf vandaag weer volgestopt met neusspray en paracetamol om straks door te rijden naar Noosa en Gold Coast.

Voor zover weer een beknopte update. Ik heb in Fraser Island zoveel geleerd en gezien dat ik het gewoon echt niet allemaal kan vertellen!

  • 26 Juni 2012 - 10:31

    Tineke:

    Wow mooie foto`s zeg.
    Zo jij hebt veel gedaan zeg, en dat met je zieke lijf.
    Nu nog fit worden, dan kan je er nog meer van genieten.
    Dingo`s maar vermijden, is minder als ze het op je voorzien hebben.
    Liefs

  • 26 Juni 2012 - 19:56

    Helma:

    Bedankt voor update, Gaaf zeg!
    Let op jezelf doktertje en geniet van de werkelijke droom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Clau

Hoi allemaal, Voor iedereen die mij wilt volgen in het buitenland :) Groetjes, Claus

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 33081

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 05 Januari 2013

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 30 November -0001

Emigratie

Landen bezocht: